Prima lecţie de teatru-dans contemporan sub îndrumarea coregrafului Călin Hanţiu a debutat, miercuri seară, cu... dreptul, în sala mică de balet a Teatrului de Stat. Cei şapte tineri care au răspuns provocării lansată de cunoscutul coregraf, şcolit la „clasa” maestrului Oleg Danovski şi de Teatrul de Stat, cu sprijinul căruia a luat fiinţă Centrul de teatru-dans contemporan de la Constanţa, au fost receptivi, deschişi să experimenteze şi dispuşi să repete, sub atenta îndrumare a coregrafului, paşii de bază, elemente care, mai târziu, vor constitui fundamentul unor „compoziţii” de sine stătătoare.
„Bine! Nu-i rău! Următorul!”, îi încurajează Călin Hanţiu pe cei care au ales să petreacă, miercuri seară, mai bine de o oră, în paşi de dans. Răbdarea este vitală pentru reuşită: „Încă o dată! Nu te grăbi! Treptat. Unu, unu. Nu-i rău”, spune coregraful, iar mişcarea se repetă până ce fiecare cursant reuşeşte să ţină ritmul „impus” de echipă. Odată familiarizaţi cu paşii noi, începe repetiţia pe temă muzicală, iar alegerea este mai mult decât inspirată: „Bolero”, de Maurice Ravel.
„TEATRUL-DANS ESTE NATURALEŢE” Mişcarea vine din interior, este naturală, iar acest lucru încearcă să le explice cursanţilor şi coregraful Călin Hanţiu: „Teatrul-dans este naturaleţe. Trebuie să fiţi... oameni în interior. Bine?”.
Lecţiile se ţin după următorul program: luni, miercuri şi vineri, de la ora 19.30, la Teatrul de Stat, iar listele de înscriere rămân încă deschise. La prima lecţie, micile întârzieri au fost admise, ceea ce nu înseamnă că ele pot deveni o regulă. Punctualitatea şi disciplina sunt la ele „acasă” în sala de repetiţii, o lecţie nescrisă pe care orice artist profesionist o ştie pe de rost. Cei care au călcat pentru prima dată în sala de repetiţii cu siguranţă abia îşi doresc să revină, deoarece teatrul-dans e mai mult decât mişcare, reprezintă o terapie prin artă.