În conformitate cu prevederile actelor normative în vigoare, certificatele de atestare fiscală au termene de valabilitate diferite în funcţie de scopul pentru care sunt eliberate. Directorul executiv al SPITVBL, Virginia Uzun, a explicat că pentru înstrăinarea bunurilor mobile sau imobile, certificatul de atestare fiscală este valabil în luna emiterii. „Pentru alt scop decât înstrăinarea, dacă se emite între 1 şi 25 a lunii este valabil toată luna în curs, iar dacă este eliberat după data de 25 a lunii este valabil până în ultima zi a lunii următoare. De asemenea, certificatele fiscale pentru dezbaterea masei succesorale sunt valabile până la încheierea procedurii succesorale“, a declarat Uzun. Ea a adăugat că actele de transfer a dreptului de proprietate asupra imobilelor, terenurilor sau mijloacelor de transport trebuie să fie însoţite de certificatul de atestare fiscală care să dovedească că obligaţiile bugetare datorate, inclusiv sumele reprezentând amenzi existente în evidenţa organului fiscal, au fost achitate. „Actele prin care se înstrăinează clădiri, terenuri, respectiv mijloace de transport fară a fi însoţite de certificatul de atestare fiscală eliberat în acest scop de către SPITVBL pentru bunurile aflate în raza teritorial administrativă a municipiului sunt nule de drept“, a explicat şeful SPITVBL.