Termen extins pentru actualizarea datelor clienţilor, la ProCredit Bank

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Termen extins pentru actualizarea datelor clienţilor, la ProCredit Bank

Economie 13 Octombrie 2009 / 00:00 400 accesări

ProCredit Bank prelungeşte cu şase luni, pînă pe 13 aprilie 2010, termenul pînă la care clienţii săi, persoane fizice şi persoane juridice, pot să-şi actualizeze sau să-şi confirme datele de identificare, conform cerinţelor Băncii Naţionale a României (BNR), potrivit unui comunicat transmis ieri de bancă. În caz contrar, banca poate restricţiona, pînă la soluţionarea cererii, accesul la conturile deţinute de clienţi. Cererea ProCredit Bank vine ca urmare a modificărilor aduse prin Regulamentul BNR 16/09.2009 cerinţelor stabilite prin Regulamentul 9/2009 privind cunoaşterea clientelei în scopul prevenirii spălării banilor şi finanţării terorismului. Regulamentul BNR 9/2008, modificat prin Regulamentul BNR 16/09.2009, stabileşte obligativitatea solicitării de către bancă, pentru identificarea clienţilor persoane fizice, a următoarelor informaţii: nume, prenume, după caz, pseudonimul, data şi locul naşterii, cod numeric personal sau un alt element unic de identificare similar, domiciliul şi reşedinţa, după caz, date de contact (număr de telefon, fax, adresă poştă electronică), cetăţenia, ocupaţia şi numele angajatorului ori natura activităţii proprii, funcţia publică importantă deţinută, în cazul clienţilor care sînt rezidenţi în străinătate, dacă este cazul, şi numele beneficiarului real, dacă este cazul. În conformitate cu acelaşi regulament, clienţii persoane juridice sau fără personalitate juridică trebuie să figureze în baza de date a băncii cu următoarele date: denumire, formă juridică, sediu social, sediul unde se situează centrul de conducere şi de gestiune a activităţii statutare, date de contact (număr de telefon, fax, adresă poştă electronică etc), tipul şi natura activităţii desfăşurate, identitatea persoanelor care sînt investite cu competenţa de a conduce şi reprezenta entitatea, numele beneficiarului real, dacă este cazul, sau informaţii despre grupul de persoane care constituie beneficiarul real, identitatea persoanei care acţionează în numele clientului, precum şi informaţii pentru a se stabili că aceasta este autorizată sau împuternicită în acest sens.

Taguri articol


12