Termenul limită pentru plata contribuţiei la asigurările de sănătate este 25 ianuarie şi nu poate fi modificat de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS), dar, în funcţie de situaţiile din fiecare zonă, Casele judeţene ar putea prelungi programul de lucru, inclus în zilele în care nu se lucrează cu publicul, a anunţat preşedintele CNAS, Lucian Duţă. “În cazul în care vom avea situaţii care impun mărirea timpului de lucru pentru ca toţi asiguraţii să-şi plătească contribuţia, o vom face. Mă refer la faptul că acele case de asigurări de sănătate au foarte mulţi asiguraţi care trebuie să plătească această contribuţie. În aceste cazuri, la nivel local se poate hotărî prelungirea programului în zilele în care nu se lucrează cu publicul, respectiv vineri, sâmbătă sau chiar duminică, pentru a ne înscrie în termenul legal”, a precizat Duţă. El a făcut această precizare după ce a transmis ordinul către toate Casele judeţene privind sistarea activităţii până luni, din cauza unor probleme la Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI). “Sistemul informatic a fost creat pentru eliminarea fraudei şi pentru ca asiguraţii să aibă garanţia că banii lor sunt cheltuiţi corect. Dacă începând de luni, când ar trebui să reluăm activitatea, vom constata că nu ne putem încadra în termenul de 25 ianuarie, atunci vom hotărî prelungirea programului de lucru în zonele cu mulţi plătitori. Acest lucru însă îl vom hotărî de săptămâna viitoare şi acolo unde se impune”, a mai spus preşedintele CNAS.
• DESPRE SISTEM • “SIUI reprezintă cel mai mare sistem informatizat din România, prin serviciile sale fiind asigurat managementul furnizării serviciilor medicale pentru întreaga populaţie a României. Registrul unic al asiguraţilor conţine întreaga populaţie a României, acesta fiind unul dintre motivele datorită căruia versiunea centralizată deţine o complexă bază de date cu informaţii despre persoanele care beneficiază de sistemul asigurărilor de sănătate. Varianta centralizată a SIUI recepţionează, monitorizează şi gestioneză emiterea zilnică a unui număr foarte mare de documente”, a explicat Lucian Duţă. El a mai adăugat că sistemul verifică şi validează serviciile medicale luând în considerare întregul complex de date despre asigurat, despre medic, despre furnizorul medico-farmaceutic care a semnat un contract cu casa de asigurări, despre listele de medicamente şi despre serviciile active la momentul curent. În plus, sistemul decontează un serviciu medical numai dacă în privinţa acestuia sunt respectate în totalite prevederile normative în vigoare, aprox. 800 de reguli de validare naţională.