Terminal de barje de 21 de milioane de euro în Portul Constanţa

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Terminal de barje de 21 de milioane de euro în Portul Constanţa

Justiție 28 Mai 2008 / 00:00 1103 accesări

Cea mai recentă investiţie a Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime” (CN APM) Constanţa se ridică la 21 de milioane de euro şi reprezintă un terminal de barje. O comisie numită prin ordin de Ministrul Transporturilor a recepţionat, ieri, lucrările aferente obiectivului de investiţii „Port Constanţa Sud. Zona de acces a navelor pe Canalul Dunăre-Marea Neagră (CDMN). Construcţii de acostare. Terminal de barje”. Proiectul a fost finanţat în proporţie de 67% de către Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, restul de 33% fiind suportat din surse proprii ale şi de la bugetul de stat. Licitaţia internaţională organizată pentru desemnarea contractorului acestor lucrări de infrastructură portuară a fost cîştigată de firma „Mochlos” SA din Grecia, care a semnat contractul de execuţie cu CNAPM în iulie 2006. Serviciile de proiectare şi consultanţa de supervizare a execuţiei lucrărilor au fost asigurate de firma Royal Haskoning din Olanda, sub-contractor fiind SC IPTANA Bucureşti. Necesitatea realizării acestui terminal a fost determinată de prognozele privind creşterea traficului de mărfuri transportate cu barjele pe CDMN. Prin realizarea acestei investiţii s-au creat noi fronturi de acostare, corespunzător traficului prognozat pentru 2010, pentru barje, împingătoare şi remorchere în zona fluvio-maritimă a Portului Constanţa. Proiectul a inclus realizarea a 1.200 metri de cheu cu adîncimea de şapte metri pentru acostarea barjelor, precum şi a 300 metri de cheu cu adîncimea de cinci metri pentru remorchere şi împingătoare. La terminalul de barje din Portul Constanţa s-au executat dragaje pentru fundaţia cheului de aproximativ 170.000 mc, s-au realizat blocuri de beton pentru cheu de 4.400 mc, iar cu ajutorul scafandrilor s-au poziţionat circa 2.800 mc de piatră spartă necesară pentru patul de fundare. S-au mai folosit peste 500.000 mc de piatră brută, 10.000 mc de beton armat, 20 bolarzi de 25 tone, 82 bolarzi de 45 tone, 250 de amortizori de cheu şi peste 1.500 capace de canal pentru utilităţi.



12