Terminalele de plată, o afacere de 40 milioane euro pe an

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Terminalele de plată, o afacere de 40 milioane euro pe an

Economie 18 Ianuarie 2012 / 00:00 447 accesări

Băncile şi-au extins reţeaua de terminale de plată (POS) instalate în magazine, în 2011, segmentul, dominat de foarte puţini jucători, generând venituri anuale din comisioane de 40 milioane euro. Cea mai extinsă reţea de POS-uri aparţine BRD. Francezii, care au şi cel mai mare portofoliu de carduri din România, aveau instalate circa 24.000 de POS-uri, în decembrie 2011, cu 11% mai mult faţă de anul precedent. BCR se află pe locul doi, cu 17.000 de POS-uri instalate, fiind singurul jucător care şi-a restrâns reţeaua. În decembrie 2010, banca avea 17.800 de POS-uri. Grecii de la Alpha Bank au raportat în schimb o creştere cu peste 50% a reţelei de POS-uri, de la 2.700, la 4.200 unităţi. Creşteri semnificative ale reţelelor au consemnat şi Banca Transilvania (22%, 16.500 unităţi), UniCredit Ţiriac (21%, până la 11.150 unităţi) şi Raiffeisen Bank (16%, până la 10.700 unităţi). Alţi jucători importanţi pe acest segment al pieţei sunt Credit Europe Bank (10.000 de POS-uri) şi Garanti Bank (7.340).



12