Terminalul CFR Feribot, scos de la naftalină

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Totul pentru...voturi

Terminalul CFR Feribot, scos de la naftalină

Justiție 12 Decembrie 2011 / 00:00 2768 accesări

Dacă în ultimii ani, Filiala Transport Maritim şi de Coastă CFR Feribot Constanţa din cadrul CFR Marfă a fost complet ignorată de guvernanţii portocalii, cele două nave feribot, Mangalia şi Eforie, fiind trase la mal şi uitate acolo până când le-au expirat actele şi nu au mai putut naviga, în anul dinaintea alegerilor parlamentare, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, şi-a adus aminte că avem un terminal Ro Ro cu un potenţial economic deosebit, care stă nefolosit. Prin urmare, la începutul acestui an, ministrul Boagiu a încheiat un protocol privind deschiderea unor linii regulate de transport marfă pe Marea Neagră, între porturile Constanţa şi Pendik (Istanbul, Turcia), cu nave turceşti. După o serie de investiţii făcute de către partenerul turc, terminalul CFR Feribot a devenit singurul terminal din Portul Constanţa care respectă standardele Schengen, cu fluxuri separate de intrare/ieşire din ţară. Sâmbătă, la Constanţa a sosit cea de-a doua cursă de probă de la Pendik, aceasta fiind aşteptată şi de reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor. „A fost o vizită tehnică, în urma căreia pot spune că totul decurge bine. Săptămâna viitoare vom relua transportul, urmând să avem trei curse de probă pe săptămână”, a declarat secretarul de stat din cadrul Ministerului Transporturilor Alexandru Nazare. El a adăugat că se are în vedere, pe viitor, repunerea în funcţiune a celor două feriboturi româneşti. Păcat că s-a aşteptat ca cele două nave să fie trase „pe dreapta” înainte de a se recunoaşte potenţialul economic al acestora.

CU UN PAS MAI APROAPE DE SALARII Potrivit directorului CFR Feribot, Marian Ionescu, problemele întâmpinate de tirurile turceşti (un feribot aduce aproape 200 de tiruri) la prima cursă Pendik – Constanţa, când au fost nevoite să stea chiar şi patru zile în vamă, par să se fi rezolvat, ceea ce înseamnă că deschiderea oficială a liniei este aproape. „Suntem cu un pas mai aproape de deschiderea liniei de comerţ Constanţa - Pendik. În Turcia, inauguarea oficială a avut deja loc vineri, 9 decembrie. Ne bucurăm să vedem că CFR Marfă se reinventează”, a declarat Marian Ionescu. Până când CFR Feribot va începe să încaseze suficienţi bani de pe urma curselor comerciale Pendik – Constanţa, angajaţii societăţii vor trebui să facă în continuare tot posibilul pentru a supravieţui, în condiţiile în care mulţi dintre ei nu şi-au mai primit salariile de aproape un an. „Pe viitor, dacă lucrurile merg bine, vom putea plăti salariile restante ale angajaţilor noştri, care au muncit foarte mult pentru ca linia de comerţ pe mare să poată fi deschisă la timp”, a mai spus Marian Ionescu.



12