Textiliştii atacă recesiunea cu preţuri mici

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
La Tinimtex

Textiliştii atacă recesiunea cu preţuri mici

Economie 15 Februarie 2011 / 00:00 830 accesări

275 DE FIRME PE 6.500 MP. Timp de cinci zile, 275 de textiliştii autohtoni vor încerca să învingă recesiunea din buzunarele constănţenilor, punând la vânzare cele mai noi colecţii de haine şi cizme, în cadrul celei de-a 49-a ediţii a Târgului Naţional de Îmbrăcăminte – Încălţăminte (Tinimtex). Târgul se desfăşoară în perioada 16 - 20 februarie, în cinci locaţii din staţiunea Mamaia, respectiv pavilionul expoziţional, hotelurile Select, Aurora şi Victoria şi Tenis Club Idu, suprafaţa totală ridicându-se la 6.500 mp. Organizatorii promit că preţurile practicate de firmele de profil vor fi cât se poate de mici, apropiate de preţurile de producător.

CONCENTRAŢIE MAI MARE ÎN PAVILION. Industria textilă traversază o perioadă neagră, care a început de mai bine de şase ani, iar acum începe un nou an în condiţiile în care producţia internă a scăzut, pe fondul reducerii comenzilor partenerilor străini, fapt care a dus şi la o scădere a numărului de angajaţi din sector. „Se menţine tendinţa din februarie 2010, numărul expozanţilor rămânând aproape acelaşi. Totuşi, suprafaţa de expunere a scăzut, pentru că vrem să aducem cât mai multe firme la pavilion, aşa că încercăm să-i convingem pe patroni să renunţe la spaţiile mari, de 20 - 30 mp”, spune Ion Dănuţ Jugănaru, directorul general al Camerei de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură (CCINA), care organizează târgul Tinimtex împreună cu Consiliul Judeţean Constanţa (CJC). La această ediţie, 70% dintre firmele participante sunt producători, iar 30% sunt comercianţi. Firmele constănţene reprezintă 15% din totalul expozanţilor. În general, ediţia din februarie a târgului este mai mică, din cauza lipsei spaţiilor de expunere încălzite. Chiar şi aşa, reprezentanţii firmelor participante au ocupat peste 600 de camere de hotel, în staţiunea Mamaia, spune oficialul CCINA.

SUPRAFAŢA EXPOZIŢIONALĂ, EXTINSĂ. Cu excepţia vârfului de sezon estival, din iulie - august, potenţialul expoziţional al Constanţei este foarte ridicat, fapt care ar urma să fie valorificat în viitorul apropiat, printr-o investiţie comună CCINA - CJC, care să extindă pavilionul de la intrarea în staţiunea Mamaia, spune Jugănaru. „O suprafaţă totală de 10.000 mp ar ajuta mult. În prezent, discutăm ca să găsim soluţii de finanţare, fie din fonduri europene, fie o investiţie comună. În orice caz, va trebui să extindem pavilionul existent, cu încă 2 ha (1 ha pentru spaţii, 1 ha pentru parcare), pentru că expozanţii s-au obişnuit cu staţiunea Mamaia. Dacă îi ducem departe de spaţiile de cazare, i-am pierdut”, explică oficialul Camerei de Comerţ.

CINCI LOCAŢII ÎN MAMAIA. Pentru ediţia care debutează astăzi, programul de vizitare este între orele 10 şi 19, cu excepţia ultimei zile, când standurile se închid la ora 16. Împărţirea firmelor este următoarea: pavilion parter - confecţii textile adulţi, pavilion etaj - tricotaje, confecţii, lenjerie, articole copii, Select - confecţii textile adulţi, Aurora şi Victoria - încălţăminte şi marochinărie, Tenis Club Idu - confecţii piele şi blană.



12