Tezele naţionale vor putea fi analizate de elevi, împreună cu profesorii lor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Tezele naţionale vor putea fi analizate de elevi, împreună cu profesorii lor

Eveniment 05 Septembrie 2007 / 00:00 584 accesări

Sindicaliştii din Educaţie continuă seria protestelor în privinţa tezelor cu subiect unic. Astfel, ei sînt de părere că metodologia de susţinere a acestor teze, este doar „praf în ochi”, deoarece documentul nu aduce schimbări în avantajul elevilor, iar corectitudinea evaluării ridică mari semne de întrebare. Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului (MECT) a stabilit ca, după aflarea rezultatelor la tezele cu subiect unic, copiii să îşi analizeze lucrările împreună cu profesorii lor, în cadrul orelor de curs, pentru a vedea dacă depun sau nu contestaţie. Pentru aceasta, ei au la dispoziţie cinci zile. Reprezentanţii Federaţiei Educaţiei Naţionale (FEN) nu sînt însă de acord cu acest lucru, susţinînd că perioada de cinci zile în care lucrările stau în şcoală, la îndemîna elevilor şi a profesorilor este una extrem de „dubioasă”, pentru că, dacă au pixul cu care au scris la examen, elevii pot face modificări, cu ajutorul profesorilor, pentru schimbarea conţinutului lucrării. Astfel, elevii cu bani vor avea cu toţii zece la teze. De cealaltă parte a baricadei se află reprezentanţii MECT, care susţin că o eventuală intervenţie va fi uşor de depistat, pentru că, în centrul de evaluare există un barem cu punctajul acordat fiecărui elev, iar dacă elevii vor modifica lucrările, vor apărea diferenţe mari de punctaj. Totodată, potrivit MECT, dacă în aceste cinci zile, vreunul dintre elevi va încerca să modifice lucrarea, va fi notat cu unu şi se va alege şi cu nota scăzută la purtare - 3 puncte -, iar profesorul care îl va ajuta va ajunge în instanţă cu plîngere penală. Amintim că Ministerul Educaţiei a stabilit ca, începînd din acest an şcolar, tezele cu subiect să înlocuiască testele naţionale.

Taguri articol


12