Chiar dacă prin intrarea României în UE transportatorii pot circula fără autorizaţii în spaţiul comunitar, autorităţile rutiere autohtone fac eforturi să reglementeze circulaţia pe drumurile naţionale. În aceste condiţii, agenţii economici care distribuie materiale de construcţii vor fi obligaţi să deţină cîntare speciale pentru a nu depăşi limitele maxime admise pe reţeaua de drumuri. Pentru a putea circula în condiţii legale, transportatorii vor primi tichete speciale cu informaţii privind furnizorul, tipul vehiculului, natura mărfurilor, dar şi masa totală înregistrată prin cîntărirea maşinii. Şeful Direcţiei de Infrastructură şi Transport Rutier din cadrul Ministerului Transporturilor, Sorin Sîrbu, susţine că furnizorii deţin deja cîntare pentru vehicule, astfel încît aplicarea actului normativ nu va reprezenta o problemă. "La ora actuală, furnizorii sînt obligaţi să specifice greutatea încărcăturii, dar acest lucru nu se întîmplă. În realitate, se circulă cu o încărcătură de 40 tone, în loc de 20 tone, aşa cum prevede legislaţia. Actul normativ vizează protejarea infrastructurii prin respectarea încărcăturilor maxime admise pe drumurile naţionale", a declarat Sîrbu. Proiectul legislativ prevede amenzi pentru furnizori, operatorii de transport şi şoferii care nu vor respecta reglementările în vigoare. Dacă lipsa unei evidenţe în ceea ce priveşte emiterea de tichete, a ştampilei sau a elementelor de personalizare de pe tichete se vor sancţiona cu amenzi între 5.000 şi 10.000 lei, agenţii economici care nu vor avea în dotare de cîntare sau nu deţin instalaţii omologate vor fi sancţionaţi cu pînă la 40.000 de lei. La rîndul lor, şoferii vor putea fi amendaţi cu pînă la 4.000 lei dacă vor fi depistaţi pe drumurile publice cu o încărcătură necîntărită sau pentru care nu deţin tichet.