Ți-e teamă să nu-ți pierzi jobul? Iată cum devii de neînlocuit în firmă!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Sfaturi de la specialiștii în resurse umane

Ți-e teamă să nu-ți pierzi jobul? Iată cum devii de neînlocuit în firmă!

Social 29 Mai 2016 / 15:58 799 accesări

În situația în care un loc de muncă este greu de găsit, chiar și cei care au deja un job pot fi disponibilizați de către angajatorii care vor să minimizeze costurile cu personalul. Totuși, pentru a nu-ți pierde locul de muncă, ar trebui să devii unul dintre angajații indispensabili, fără de care lucrurile nu ar merge la fel de bine. Pas cu pas, prin dedicare și atitudinea corectă, poți deveni unul dintre angajații fără de care angajatorul tău nu ar mai fi la fel de fericit. În plus, când știi cât de important ești prin ceea ce faci ai, ai satisfacție față de job și sentimentul că ești parte din acel proiect care te motivează. Specialiștii în resurse umane au subliniat trăsăturile și atitudinea pe care angajații ar trebui să le aibă pentru a deveni de neschimbat în firma la care lucrează.

Nu evita sarcinile dificile și lucrează ceea ce este important.

Cea mai bună strategie pentru a arăta că mizezi pe calitatea lucrurilor este să te gândești la ce contează cu adevărat pentru firmă și pentru următoarele etape din dezvoltarea sa. Acordă prioritate acelor sarcini care sunt importante și nu le alege doar pe cele ușor de rezolvat.

O abilitate unică te pune în valoare

Găsește acele activități vitale pentru companie și dezvoltă abilități pentru a fi expert în rezolvarea lor. O limbă străină mai puțin cunoscută, chiar înțelegerea unui limbaj de programare sau editare foto și abilitatea de a-l folosi te diferențiază, mai ales când toată echipa se pregătește pentru câștigarea unui client important.

Oferă mai mult decât ți se cere

Dacă vrei să devii de neînlocuit la locul de muncă, ar trebui să fii angajatul care oferă mereu informații noi și vine cu inițiative de apreciat, ori de câte ori este nevoie, fără ca șeful să ți le solicite. Va aprecia efortul și intenția de a-i prelua o parte dintre responsabilități, mai ales când nu are timpul sau expertiza necesare. Prin noile idei, poți face diferența față de angajații care doar execută. Un nou rol asumat în companie, un fel de voluntar pentru idei și proiecte, îți poate consolida poziția și te face indispensabil.

Fii productiv, dar evită greșelile

Mulți dintre angajați definesc productivitatea prin a face cât mai mai multe lucruri și cât mai repede. Cel mai bine este să-ți iei timp suficient pentru a face lucrurile cât mai corect și cât mai bine.

Acționează cu respect

Să fii indispensabil nu înseamnă doar să ai bune abilități, dar și să îi tratezi pe ai tăi colegi și clienți cu respect. Mizează pe construirea unor relații bazate pe dedicare și confidențialitate, care îți vor fi utile în orice moment al carierei.



12