De orice ne putem plânge, numai de faptul că avem puține obligații fiscale nu. Românii sunt obligați să plătească taxe și impozite pentru orice. E drept, nu există, încă, obligație fiscală pentru aerul pe care îl respirăm, deși nimic nu este imposibil în viitor. De asta au fost capabili aleșii noștri: să ne oblige să scoatem bani din buzunar degeaba. Că, în afară de a colecta taxe și a ne reține din venituri, Statul cleptoman nu face nimic pentru noi, atâta vreme cât este condus de interesele politicienilor. Una dintre cele mai mari aberații fiscale din ultimii 10 ani este taxa de primă înmatriculare, redenumită ulterior „taxa de poluare auto”, respectiv „timbru de mediu”. Deși șoferii au atacat această obligație fiscală în instanță, iar judecătorii le-au dat câștig de cauză, mai-marii Statului s-au încăpățânat să mențină taxa, schimbându-i doar forma (adică denumirea și formula de calcul).
SE ELIMINĂ TAXA, DAR SE SCUMPEȘTE CARBURANTUL Tot o schimbare de formă propun doi senatori liberali, care vor ca taxa de poluare să nu mai fie plătită separat, ci să fie inclusă în prețul carburantului. Concret, parlamentarii Cristian Bodea și Valeriu Boeriu spun că ar fi mai bine ca prețul combustibilului să fie majorat cu 5 bani pe litru, motivând că, astfel, toți poluatorii vor plăti echitabil. „Poluezi cu atât mai mult cu cât consumi mai mult combustibil. 5 bani pe litrul de combustibil înseamnă aproximativ 2 lei la un plin. Dacă am lua consumul mediu al unui autoturism, taxa ar scoate din buzunarul proprietarului 2 lei lunar, 24 de lei pe an și 360 lei pe 15 ani, durata medie de folosire a autoturismului”, au explicat inițiatorii. Pe scurt, cei doi aleși vor majorarea prețului combustibilului, care și așa este mare și care conține numeroase accize, în loc să propună eliminarea definitivă a acestei taxe, care oricum nu este folosită la nimic util. Proiecte pentru protecția mediului se fac prea puține, cele mai multe fiind blocate în diverse etape birocratice. Pădurile dispar cu viteza luminii, iar despre măsuri de protecție a mediului nici nu se mai poate vorbi. În acest caz, de ce să nu se renunțe la taxă?