Timbrul-lipsă „accidentează“ vânzările de mașini

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Timbrul-lipsă „accidentează“ vânzările de mașini

Economie 26 Ianuarie 2017 / 16:01 1178 accesări
Producătorii și importatorii auto cer o alternativă fiscală la timbrul de mediu

Producătorii și importatorii auto cer o alternativă fiscală la timbrul de mediu

Producătorii și importatorii de automobile din România cer introducerea unui sistem cumulativ de taxe, ca alternativă la eliminarea timbrului de mediu, care să includă atât taxarea la înmatricularea unui autovehicul, cât și impozitul aplicat diferențiat pentru mașinile noi și cele rulate. „Practic, vorbim despre un impozit mai mic pentru autovehiculele noi și de unul mai mare pentru cele vechi“, spune oficialul APIA Cristian Milea. Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa se calcula în funcție de trei variabile: vechimea mașinii, tipul de catalizator (Euro) și capacitatea cilindrică. La 19 februarie 2009, taxa de poluare a fost modificată, valoarea ei scăzând cu o treime. Apoi, de la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie atât la reînmatricularea mașinilor înregistrate în România înainte de 1 ianuarie 2007, cât și pentru importuri. La 30 ianuarie 2012, taxa a fost suspendată până la 31 decembrie 2012, iar persoanele care plătiseră deja ar fi trebuit să își primească banii înapoi. De la 15 martie 2013 a intrat în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule (taxă calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2 înscrise în cartea de identitate a mașinii). Timbrul este inclus în cele 102 taxe nefiscale ce urmează să fie eliminate de la 1 februarie.



12