Tinerii constănţeni îşi dezvoltă spiritul civic

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Tinerii constănţeni îşi dezvoltă spiritul civic

Politică 16 Aprilie 2008 / 00:00 542 accesări

A început luni şi se va termina duminică. Este vorba de „Săptămîna Naţională a Voluntariatului” la care vor participa cel puţin 400 de elevi, studenţi, cadre didactice şi voluntari ai organizaţiilor nonguvernamentale (ONG) constănţene care se vor implica în ateliere practice de lucru în şase domenii specifice de activitate: social, educaţie civică, sănătate, protecţia mediului, cultură-artă-sport, dezvoltare comunitară. Prin experienţele practice, tinerii vor răspunde la întrebările „Ce tipuri de proiecte sau activităţi dezvoltă abilităţi de viaţă sau profesionale la voluntari?” şi „În ce constă experienţa profesională a unui voluntar?”. Scopul proiectului are ca slogan ”E timpul să fim altfel! Faptele nobile nu sînt pe bani” şi îşi propune schimbarea mentalităţii tinerilor de a reacţiona, chiar dacă nu primesc nimic în schimb. În cadrul programului, Grupul Şcolar „Emil Palade” din Constanţa a găzduit, ieri, prezentarea a două piese de teatru cu tema „Voluntariatul şi rolul lui în formarea profesională” la care au participat elevi ai mai multor licee şi colegii, care s-au implicat activ în aceste manifestări, în scopul schimbării atitudinii personajelor şi a finalului piesei. Acest proiect naţional se va derula toată săptămîna, cu ajutorul Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Constanţa, alături de Centrul Naţional de Voluntariat CENTRAS, Centrul Naţional de Voluntariat Cluj-Napoca, Direcţia Judeţeană de Tineret Constanţa, Centrul Teritorial ANSIT Constanţa, Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa, Grupul Şcolar „ Emil Palade” Constanţa, Agenţia Naţională Antidrog - filiala Constanţa şi zece ONG-uri constănţene. Activităţile vor continua zilnic pînă în data de 20 aprilie cu ateliere de lucru asemănătoare pieselor de teatru prezentate ieri, în care tinerii se vor putea implica în mod activ, astfel ca, la final, participanţii să poate identifica domeniul de activitate care li se potriveşte pentru a-şi alege pe viitor profesia dorită.



12