Portret-robot. Bărbatul tânăr, amator de ciocolată, mezeluri şi bere reprezintă profilul utilizatorului român de Internet. Rezultatele campaniei de studii demografice trafic.ro derulate pe aproape 2.000 de site-uri româneşti arată că utilizatorul român de Internet devine din ce în ce mai matur. Cea mai activă categorie de vârstă rămâne cea a utilizatorilor între 20 şi 24 de ani (21,96%), însă câştigă teren şi categoriile mai vârstnice, de 30 - 34 ani (11,71%), 34 - 39 ani (10,24%), 40 - 49 ani (12,51%), 50 - 59 ani (6,03%), 60 de ani sau mai mult (1,50%). Se păstrează supremaţia utilizatorilor de sex masculin. Peste jumătate dintre cei care navighează pe site-urile autohtone sunt bărbaţi (53,24%) faţă de 46,76% femei care folosesc Internetul.
Obiceiuri de consum. Aproape 44% din utilizatorii români de Internet au absolvit o formă de învăţământ superior sau postuniversitar, iar 32% au studii medii. Pe Internet, interesul utilizatorilor se îndreaptă preponderent către ştiri, e-mail şi social media, respectiv bloguri şi forumuri. Potrivit trafic.ro, bărbaţii accesează şi site-uri de comerţ electronic şi tranzacţii financiare - 19,6%, site-uri auto - 41%, vizionarea de clipuri - 31%, jocuri online - 21%. Studiul a analizat şi obiceiurile de consum în offline, reieşind că şi bărbaţii sunt mari amatori de ciocolată. Procentele sunt apropiate în ceea ce priveşte ciocolata pentru ambele sexe, 37,98% dintre femei şi 32,58% bărbaţi consumă frecvent tablete de ciocolată. Procentele mai diferă în cazul consumului de mezeluri: 40,64% bărbaţi versus 28,51% femei şi băuturi răcoritoare acidulate, 39,32% bărbaţi faţă de doar 26,99% femei. În ceea ce priveşte băuturile alcoolice, doar 24,28% dintre femei beau bere, faţă de 57% dintre bărbaţi, iar diferenţa se reduce la consumul de vin, 30,08% femei şi 45,21% bărbaţi. 48,46% dintre respondente nu beau deloc alcool, procent înjumătăţit în cazul bărbaţilor, 21,90%.
Bătălia sexelor. Şi rolurile în achiziţia bunurilor sunt împărţite pe sexe! Pentru produse de larg consum (alimente, băuturi, produse pentru îngrijirea casei, produse de igienă), femeile hotărăsc singure în proporţie de 59,34%, faţă de doar 43,5% dintre bărbaţi. Aceştia decid însă achiziţia de produse electronice sau electrocasnice în proporţie de 50,84%, aproape dublu faţă de procentul femeilor în aceeaşi situaţie, 26,39%. Pentru obiecte de mobilier sau decor, deciziile sunt luate preponderent în cuplu pentru 63,14% dintre femei şi 64,57% dintre bărbaţi. Studiile demografice trafic.ro s-au desfăşurat online, pe plan naţional, în perioada 17 noiembrie - 7 decembrie 2009, pe un eşantion reprezentativ de 127.699 de respondenţi.