Tiruri sechestrate în cazul tragediei de la Poarta Albă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Tiruri sechestrate în cazul tragediei de la Poarta Albă

Eveniment 22 Februarie 2010 / 00:00 2713 accesări

DECIZIE. Procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Medgidia au dispus instaurarea sechestrului asigurator pe parcul auto al firmei vâlcene SC Damila SRL, proprietara autotrenului care a provocat tragedia rutieră petrecută în urmă cu mai bine de o săptămână în apropierea localităţii constănţene Poarta Albă. „Astfel de procese durează, în general, destul de mult. Se pot întinde pe doi sau trei ani. Este posibil ca, la sfârşit, rudele persoanelor care au murit în acel accident să nu poată primi daune morale pentru durerea suferită, pentru pierderea lor, deoarece firma vâlceană s-ar putea afla în faliment. Cheltuielile medicale pentru victimele care au supravieţuit tragediei sunt uriaşe. Mai putem vorbi despre cheltuieli de înmormântare, despre pagubele materiale provocate de acest accident. Să nu uităm că în accidentul acela au murit părinţi capi de familie. Ar fi vorba, potivit estimărilor pe care le-am făcut, despre suma de 1.000.000 de lei, bani care ar trebui recuperaţi. Nu vreau ca oamenii care au trecut prin acest calvar să descopere, după încheierea procesului, că nu pot fi despăgubiţi în niciun fel. De aceea am hotărât să indisponibilizez maşinile respective. Asta nu înseamnă că tirurile sunt parcate acum lângă sediul Parchetului de pe lângă Judecătoria Medgidia. Firma care le deţine are dreptul să le folosească, dar nu poate să le vândă, să le înstrăineze”, a declarat Teodor Niţă, procurorul de caz. Expertiza tehnică efectuată la autotrenul de la care s-a desprins roata a arătat că şoferul firmei SC Damila SRL a fost neglijent. „Roţile duble ale remorcii sunt unite prin zece şuruburi, care ţin împreună jantele. Nouă dintre aceste şuruburi cedaseră. Roata care a provocat acest accident s-a desprins în momentul în care al zecelea şurub s-a rupt, pur şi simplu. Întrebarea mea este cum de nu a realizat şoferul tirului că cele nouă şuruburi au cedat? Cum a fost posibil să nu simtă că ceva e în neregulă cu roata acelei platforme?”, a adăugat procurorul Teodor Niţă. Anchetatorii spun că au început urmărirea penală împotriva şoferului Valentin Proteşaru, angajat al firmei vâlcene, sub acuzaţiile de ucidere din culpă şi vătămare corporală gravă.

TRAGEDIE. Amintim că patru oameni şi-au pierdut viaţa şi alţi patru au fost răniţi pe data de 12 februarie, după ce microbuzul în care se aflau a intrat în coliziune cu un autotren, pe Drumul Naţional 22 C, la ieşirea din localitatea Poarta Albă. Poliţiştii de la Rutieră spun că totul s-a întâmplat după ce roata unui autotren DAF, condus de Valentin Proteşaru, de 33 de ani, dinspre Murfatlar către oraşul Medgidia, s-a desprins şi a intrat sub un tir MAN, condus de Viorel Sima, în vârstă de 46 de ani, din localitatea dâmboviţeană Voineşti. „Roata de pe partea stângă a platformei i-a zburat exact în momentul în care treceam pe lângă el. Tot ce am văzut a fost pneul ăla care venea spre mine. Apoi m-am răsturnat pe o parte şi m-am răsucit pe şosea”, îşi aminteşte Viorel Sima. În secundele următoare, spun oamenii legii, tirul scăpat de sub control a ajuns pe contrasens şi a intrat în coliziune cu un microbuz marca Peugeot, condus de Iulian Prisăcaru, de 22 de ani, din localitatea Remus Opreanu, zdrobindu-l pur şi simplu şi aruncându-l în afara carosabilului. În urma impactului devastator, Iulian Prisăcaru şi alţi trei pasageri din microbuz, Constantin Botnar, de 19 ani, Nicolae Croitoru, de 32 de ani, ambii din localitatea Remus Opreanu, şi George Roşu, de 24 de ani, din Medgidia, şi-au pierdut viaţa, alte patru persoane aflate în acest autovehicul fiind rănite.



12