Reprezentanţii Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) nu au participat joi la întâlnirea cu ministrul Transporturilor, Lucian Şova, ei solicitând demisia de onoare acestuia, pe motiv că nu a reuşit să-şi îndeplinească atribuţiile. „Nu a făcut decât să mintă transportatorii rutieri de persoane, de la preluarea mandatului și până acum. A venit cu modificări legislative, probabil ale unor grupuri de interese, punându-ne în imposibilitatea de a ne pregăti pentru atribuirea (licențelor - n.r.) din martie 2019. Toate modificările solicitate acum sunt tardive“, spun cei de la COTAR, într-un comunicat remis Telegraf Constanța. Ei continuă să îl acuze pe ministrul de resort că nu a comunicat cu transportatorii rutieri autorizaţi şi că a susţinut pirateria, prin menţinerea modificărilor legislative pe care le-a introdus în 2015. Totodată, transportatorii mai spun că Lucian Şova a promovat activităţi neautorizate şi nelicenţiate în piața de profil - „Haosul a început încă din 2015, când Șova a introdus sintagmele „în mod repetat“ şi în „în mod permanent“ în legea 38/2003, astfel încât cei care fac transport neautorizat să nu mai poată fi sancţionaţi, dacă sunt prinşi în trafic. Acum, ministrul a scos din joben un ordin prin care se modifică regulile de atribuire a licenţelor de transport rutier de persoane, fără să existe un studiu la nivelul întregii ţări, privind nevoile de deplasare ale oamenilor“. Pe de altă parte, COTAR consideră că liberalizarea pieţei de transport de persoane trebuie reglementată prin lege, nu printr-un ordin - „Transportul public de persoane a ajuns la ruleta rusească a ministrului de resort. El îşi asumă acest ordin, dar nicio direcţie de specialitate din minister nu s-a angajat să întocmească acest document. Negocierile au rămas fără niciun răspuns. Se va distruge o piaţă de sute de milioane de euro, în favoarea unor companii din afara României“. De cealaltă parte, la încputul lui octombrie, la ședința publică de dezbatere a proiectului de ordin în cauză, Șova spunea că exclusivitatea în piața transportului interjudețean de persoane nu mai poate continua. Și Consiliul Concurenței este de aceeași părere.