Toate şcolile trebuie să aibă acces la Internet

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Toate şcolile trebuie să aibă acces la Internet

Eveniment 31 Martie 2007 / 00:00 771 accesări

Internetul, un instrument de lucru cît se poate de obişnuit pentru unii, este încă un adevărat mister pentru mulţi români. Cu toate acestea, cei din urmă vor fi obligaţi să-i ajungă pe cei dintîi sau cel puţin acesta este unul dintre standardele Agenţiei Române pentru Asigurarea Calităţii în Învăţămîntul Preuniversitar (ARACIP). Astfel, fiecare unitate şcolară trebuie să aibă o reţea funcţională de minimum şase calculatoare şi conectare la Internet.

Evaluarea unităţilor de învăţămînt va însemna verificarea - de către experţii ARACIP - conectării la Internet şi funcţionalităţii unei reţele de cel puţin şase calculatoare. Toate instituţiile dotate astfel vor trebui să prezinte evaluatorilor contractul de conectare, abonamente sau alte documente care probează accesul la Internet. De asemenea, profesorii trebuie să dovedească utilizarea Internetului în scop educativ. În plus, conducerile şcolilor trebuie să prezinte facturile fiscale sau alte documente care dovedesc achiziţia echipamentelor tehnice. Constanţa Mihăilă, vicepreşedintele ARACIP, a declarat că „şcolile stau destul de bine în ceea ce priveşte accesul la tehnologie şi Internet”, adăugînd că “Internetul a pătruns în şcoala românească chiar şi în mediul rural. Au existat foarte multe programe de finanţare pentru conectarea la Internet şi dotarea unităţilor şcolare”. În judeţul Constanţa „foarte puţine sînt şcolile care nu au acces la Internet. Aceasta este, de fapt, prima variantă de comunicare între Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa şi unităţile de învăţămînt”, a declarat consilierul de imagine al ISJ, prof. Andreea Păunescu.

Pentru a îndeplini cererile ARACIP, şcolile trebuie să asigure accesul tuturor elevilor şi cadrelor didactice la reţeaua de calculatoare, pentru documentare şi informare în timpul şi în afara orelor de profil din programul şcolar. În luna ianuarie a acestui an, Guvernul a aprobat standardele pentru acreditarea şi evaluarea periodică a instituţiilor de învăţămînt preuniversitar, precum şi standardele pentru autorizarea instituţiilor de învăţămînt preuniversitar. Aceste standarde definesc cerinţele minime pe care instituţiile de învăţămînt trebuie să le îndeplinească, pentru fiecare indicator, în vederea acreditării sau obţinerii autorizaţiei de funcţionare provizorie. Capacitatea instituţională, eficacitatea educaţională şi managementul calităţii sînt criteriile după care ARACIP evaluează toate instituţiile de învăţămînt preuniversitar din România.



12