„Tocilarii”, fără viitor?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Lipsă de perspectivă pentru tinerii şcoliţi

„Tocilarii”, fără viitor?

Eveniment 17 Decembrie 2012 / 00:00 633 accesări

Uniforma pepită şi sarafanul pentru fete sau pantalonii de stofă şi sacoul pentru băieţi... o mare parte a acestor articole vestimentare dedicate elevilor din clasele I-VIII şi liceu au rămas o simplă amintire (la clasele I-IV mai pot fi întâlnite aceste vestigii vestimentare). Nu doar vestimentaţia elevilor s-a schimbat în ultimii ani, ci şi modul în care aceştia privesc şcoala. Dezinteresul manifestat de elevi s-a văzut cel mai bine la examenele naţionale din ultimii ani, unde procentul de promovabilitate a fost de-a dreptul dezastruos (doar jumătate din candidaţi au reuşit să treacă). Potrivit preşedintelui Asociaţiei Psihologilor din România - filiala Constanţa, psihologul Anghel Grădinaru, sunt multe motive pentru care s-a ajuns în această situaţie. „Atunci când vorbim de învăţământul liceal, problemele pleacă de la modul în care se face admiterea. Introducerea datelor elevilor în calculator şi apoi repartizarea computerizată la liceu în funcţie doar de note, fără să se ţină seama de aptitudini, nu reprezintă o opţiune”, a spus psihologul Grădinaru. El a precizat că pentru elevii aflaţi în clasa a VIII-a ar trebui să se facă orientare şcolară şi profesională, pentru ca aceştia să se poată îndrepta către cariera potrivită. „Înainte de admitere, elevii şi părinţii (având în vedere că de multe ori părinţii sunt cei care decid soarta copiilor) ar trebui să se adreseze consilierilor şcolari, psihopedagogilor, pentru a vedea care este cea mai bună alegere în ceea ce priveşte continuarea studiilor. Se întâmplă de multe ori ca un elev cu aptitudini pentru profilul uman, care intră la un liceu cu profil real, să nu mai dea randament la învăţătură, chiar dacă este un copil inteligent”, a mai spus Anghel Grădinaru.

CURSURI INTERACTIVE ŞI ACTIVITĂŢI EXTRAŞCOLARE Un alt motiv pentru care pe elevii de astăzi „nu-i mai trage aţa” să înveţe îl reprezintă lipsa perspectivelor. Mai exact, cei care îşi „tocesc” coatele pe băncile şcolii, învăţând, nu au parte, întotdeauna, de o slujbă care să-i scutească de grija zilei de mâine şi să le ofere un trai decent (un exemplu în acest sens îl constituie chiar cadrele didactice). Dacă au ştiut să-şi aleagă liceul potrivit aptitudinilor lor şi nu s-au lăsat descurajaţi de lipsa perspectivelor de viitor, elevii trebuie să înveţe să facă faţă şi tentaţiilor ce le sunt oferite aproape zi de zi. „Există internetul, televiziunea, sunt tentaţii peste tot”, a spus psihologul Grădinaru. În plus, în ultimul timp, pentru orice adolescent care se respectă, ieşitul în club a devenit o adevărată tradiţie. „Pentru a-i readuce pe elevi în bănci şi a le trezi interesul faţă de învăţătură, este nevoie de rearanjarea întregului sistem educaţional, una din priorităţi prezentând-o realizarea unui sistem de predare interactiv. De asemenea, elevii trebuie antrenaţi în activităţi extraşcolare”, a mai declarat preşedintele filialei constănţene a Asociaţiei Psihologilor din România.

Taguri articol


12