„Top Gear” vine pe litoralul românesc

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

„Top Gear” vine pe litoralul românesc

Monden 25 Septembrie 2009 / 00:00 957 accesări

Realizatorii celebrei emisiuni BBC cu tematică auto, „Top Gear”, Jeremy Clarkson, James May şi Richard Hammond, se află în România, pentru a filma ultimul episod dintr-o serie de 14 emisiuni. Pînă în prezent, au filmat în Bucureşti, la Palatul Parlamentului şi la Barajul Vidraru, urmînd ca, după filmările de astăzi, de pe Transfăgărăşan să îşi continue activitatea în judeţul Constanţa, în Deltă şi în Podişul Dobrogei.

Periplul realizatorilor emisiunii „Top Gear\" prin România nu a fost scutit de neplăcerile pe care românii sînt însă nevoiţi să le îndure zilnic. Aceştia au fost surprinşi de paparazzi unui cotidian naţional în timp ce erau „asaltaţi” de „puradei” pe bulevardul Unirii, pentru a le cerşi bani... chiar în timp ce efectuau un drive-test. Pentru că, probabil, drumurile din România pun la grea încercare abilităţile oricărui şofer cu pretenţii din lume, britanicii au trecut cu greu testul nervilor şi din cauza traficului supraaglomerat din capitală, în momentul în care au rămas blocaţi cu doi bolizi care valorează împreună 420 de mii de euro, un Ferrari California şi un Aston Martin DBS... la semafoare. Cei doi piloţi au fost observaţi de nişte fotoreporteri în timp ce se îndreptau dinspre zona Mall Vitan spre Casa Poporului. Cu toate că se aflau la volanul unor maşini de mare viteză, aceştia au fost nevoiţi să oprească de zeci de ori din cauza blocajelor provocate de aglomeraţie drumul de doar cîţiva kilometri fiind parcurs în aproximativ 45 de minute, timp în care cei doi test-driveri ar fi putut ajunge, „la drum deschis”, din Bucureşti în Constanţa.

Emisiunea „Top Gear” este cîştigătoare atît a unor premii BAFTA, NTA (National Television Awards), cît şi Emmy. Se estimează că emisiunea este urmărită de peste 350 milioane de telespectatori din întreaga lume, din care cinci milioane sînt fani din Marea Britanie, care îi urmăresc toate apariţiile, săptămînal. Istoria acestor difuzări cu rating masiv au început cu un magazin auto convenţional în care erau prezente teste ale maşinilor noi, dar şi alte lucruri legate de lumea auto, spre exemplu, siguranţa rutieră. Audienţa maximă a început să o aibă la începutul anilor \'90, cînd a devenit mai... umoristică. „Top Gear” nu a fost scutită de critici, care o acuzau că promovează şofatul iresponsabil, produce daune ecologice şi favorizează performanţa „cailor putere” în detrimentul economiei de combustibil.

Taguri articol


12