Top zece reclamaţii la Protecţia Consumatorului în 2009

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Top zece reclamaţii la Protecţia Consumatorului în 2009

Eveniment 19 Octombrie 2009 / 00:00 774 accesări

Televiziunile prin cablu, telefoanele mobile, electronicele şi electrocasnicele, furnizarea de energie electrică, furnizarea de internet, contractele de telefonie, casele de schimb valutar, geamurile din termopan şi furnizarea apei potabile, alcătuiesc top zece reclamaţii la Protecţia Consumatorului în anul 2009. Potrivit unei statistici prezentate de Business Standard, în primele nouă luni ale anului, zilnic, aproximativ 200 de români nemulţumiţi de un produs sau serviciu achiziţionat au depus cîte o reclamaţie la oficiile teritoriale de protecţie a consumatorilor. Faţă de anii anteriori, structura reclamaţiilor a suferit modificări importante. Dacă pînă în 2007 românii reclamau mai ales calitatea produselor alimentare, în 2008 şi 2009, cele mai multe plîngeri au vizat serviciile. “Serviciile de toate tipurile, dar în special cele avînd o valoare importantă în bugetul consumatorului mediu, sînt reclamate la ANPC atunci cînd nu sînt prestate corespunzător de către furnizori, pentru ca autoritatea să aplice măsurile legale şi să despăgubească cetăţeanul, proporţional cu paguba suferită de acesta”, a declarat preşedintele Autorităţii pentru Protecţia Consumatorilor, Constantin Cerbulescu. În schimb, chiar dacă serviciile financiare nu lipsesc din reclamaţiile pe 2009, sistemul bancar este un domeniu care nu mai apare anul acesta în Top zece plîngeri. Cea mai mare amendă aplicată anul acesta de ANPC a fost de 60.000 de lei şi a fost dată unui furnizor de servicii de telecomunicaţii din Cluj, care îşi prejudicia consumatorii prin “inducere în eroare”.



12