Jumătate din cantitatea de fructe şi legume comercializată în hypermarketurile din România provine de la producători locali, iar ponderea produselor româneşti ar putea ajunge la 90%, nivel similar cu cel al pieţei din Polonia, a declarat ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Daniel Constantin. „Sper ca prin măsurile de stimulare luate, inclusiv cea care vizează certificatul de producător, ponderea produselor româneşti să crească. Există potenţial şi în România şi puteam face lucrul acesta”, a spus ministrul. Multe dintre hypermarketurile din ţară au început să amenajeze zone de vânzare dedicate exclusiv fructelor şi legumelor provenite de la producătorii români. „Noi încercăm să venim cu mai multe stimulente pentru producătorii agricoli, să promovăm produsele româneşti, pentru că au o calitate incontestabilă şi în România şi peste hotare. Am observat un naţionalism al românilor care dacă văd că sunt produse româneşti în stand se îndreaptă către el. Am considerat util să punem în evidenţă toate produsele româneşti, legumele şi fructele, pentru o desfacere mai bună a acestora”, a adăugat oficialul. Programul „Produceţi româneşte, vindeţi româneşte” derulat de un mare hypermarket din ţară este susţinut de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi urmăreşte identificarea şi dezvoltarea de parteneriate cu producătorii locali. „Din această lună, producătorii agricoli au la dispoziţie 80 milioane de euro pentru crearea unor depozite de colectare de legume şi fructe, unde acestea sunt etichetate, ambalate, pregătite pentru piaţă în condiţiile impuse de supermarketuri”, a spus oficialul Constantin.