Tot mai mulţi români accesează internet-ul

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Tot mai mulţi români accesează internet-ul

Justiție 18 Decembrie 2009 / 00:00 403 accesări

Tot mai mulţi utilizatori maturi accesează internetul în România, cea mai activă categorie rămânând cea a persoanelor cu vârsta între 20 şi 24 de ani. Potrivit rezultatelor campaniei de studii demografice trafic.ro, derulată pe aproape 2.000 de site-uri din România, pe un eşantion reprezentativ de peste 125.000 de respondenţi, profilul utilizatorului român de internet arată o maturizare a celor care folosesc acest mediu. Astfel, cea mai activă categorie de vârstă rămâne cea a utilizatorilor între 20 şi 24 de ani (21, 96%), însă câştigă teren şi categoriile mai vârstnice: 30 - 34 ani (11,71%), 34 - 39 ani (10,24%), 40 - 49 ani (12,51%), 50 - 59 ani (6,03%) şi 60 de ani sau mai mult (1,50%). Pe sexe, bărbaţii domină internetul autohton, ei reprezentând 53,24% dintre utilizatori, în timp ce femeile reprezintă 46,76%. Studiul arată şi că 43,62% dintre internauţii români au absolvit o formă de învăţământ superior şi/sau postuniversitar, iar 32% au studii medii. Pentru români, subiectele de cel mai mare interes pe internet sunt ştirile, e-mailul şi social media, respectiv bloguri şi forumuri. Conform trafic.ro, bărbaţii accesează şi site-uri de comerţ electronic şi tranzacţii financiare (19,63%), site-uri auto (41,11%), urmăresc clipuri/ filmuleţe (31,76%) şi joacă jocuri online (21,14%). Rolurile în achiziţia bunurilor sunt şi ele împărţite pe sexe. Pentru produse de larg consum (alimente, băuturi, produse pentru îngrijirea casei, produse de igienă etc.), femeile hotărăsc singure în proporţie de 59,34%, faţă de doar 43,5% dintre bărbaţi. Aceştia decid însă privind achiziţia de produse electronice sau electrocasnice în proporţie de 50,84%, aproape dublu faţă de procentul femeilor în aceeaşi situaţie (26,39%). Pentru obiecte de mobilier sau decor, deciziile se iau preponderent în cuplu pentru 63,14% dintre femei şi 64,57% dintre bărbaţi.

Taguri articol


12