Tot mai mulţi români folosesc serviciile bancare

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Tot mai mulţi români folosesc serviciile bancare

Economie 09 Septembrie 2009 / 00:00 408 accesări

Potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piaţă TNS CSOP, puţin peste jumătate dintre români folosesc servicii bancare, cei mai obişnuiţi cu astfel de servicii fiind orăşenii cu vîrste cuprinse între 25 şi 39 de ani, venituri de peste 3.000 lei şi studii superioare. Astfel, doar 51,1% dintre respondenţii la sondaj au declarat că folosesc, în prezent, servicii bancare. În mediul urban, aproximativ 58,7% dintre locuitori folosiesc astfel de servicii, în timp ce, în mediul rural, procentul se situează la 40,7%. În Bucureşti, 61,4% din cei care au răspuns la întrebările sondajului au spus că utilizează serviciile unei bănci. Pe grupe de vîrstă, 64,4% din persoanele cu vîrsta cuprinsă între 25 şi 39 de ani folosesc servicii bancare, la polul opus situîndu-se persoanele de peste 61 de ani, cu 26,6% de răpunsuri favorabile. Persoanele cu venituri de peste 3.000 lei folosesc cel mai mult servicii bancare, în proporţie de 79,7%, în timp ce doar 29,5% din cei cu venituri sub 1.000 lei apelează la serviciile băncilor. De asemenea, persoanele cu studii superioare folosesc în cea mai mare proporţie (77,7%) serviciile băncilor, faţă de doar 30,8% în cazul persoanelor care au absolvit doar şcoala generală, mai arată sondajul.

BCR , cea mai utilizată bancă

În acelaşi timp, cei mai mulţi dintre respondenţii la sondaj folosesc cel mai des serviciile Băncii Comerciale Române (27,5%). BRD urmează în acest clasament, cu un procent de 22,6%, pe locurile următoare clasîndu-se Raiffeisen Bank (11,8%), Banca Transilvania (10,4%) şi Bancpost (7,5%). Majoritatea celor care folosesc servicii bancare preferă să aleagă o singură bancă (63,8%) pentru toate operaţiunile, un sfert din respondenţi folosesc două bănci, 6,9% declarînd că utilizează instrumente financiare de la trei sau mai multe bănci, conform sondajului. ING Bank are cea mai bună reputaţie printre clienţi, urmată de CEC Bank, Banca Transilvania şi BRD, iar 18% dintre clienţii ING Bank au declarat că sînt „foarte ataşaţi” de bancă şi 31% „ataşaţi”. De asemenea, 16% dintre clienţii Băncii Transilvania şi CEC Bank s-au declarat foarte ataşaţi de bancă, mai arată raportul. Datele pentru studiul TNS CSOP au fost adunate în patru etape, în lunile ianuarie, februarie, aprilie şi iunie 2009. Eşantionul folosit a fost de 1.100 respondenţi pentru fiecare etapă. Marja de eroare este de plus sau minus 3%, la un nivel de încredere de 95%. Respondenţii au fost aleşi aleatoriu.

Taguri articol


12