Reprezentanţii Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) Constanţa au continuat acţiunile de inspecţie şi în această perioadă, de data aceasta comisarii verificînd respectarea prevederilor legale la comercializarea produselor textile. La nivelul Comisariatului Regional Constanţa, care cuprinde CJPC Tulcea, Constanţa şi Brăila au fost verificaţi 48 operatori economici, fiind controlate produse textile în valoare de 406.171 lei. Potrivit comisarului şef, Bogdan Dima, la 45 dintre ei au fost depistate abateri. În cadrul acţiunii de control, la nivelul CJPC Constanţa, au fost controlaţi 14 operatori economici, toţi fiind găsiţi cu deficienţe, motiv pentru care comisarii au oprit temporar de la comercializare produse textile în valoare de 13.252 lei. Ca urmare a deficienţelor constatate, s-au aplicat 14 amenzi contravenţionale în valoare de 16.000 lei. Pe parcursul verificărilor, s-au constatat mai multe nereguli la produsele textile. De exemplu, unele produse oferite la comercializare erau în structuri de vînzare fără a fi însoţite de recomandări privind modul de întreţinere sau unele confecţii erau însoţite de etichete fără a fi traduse în limba română.
Recomandări pentru consumatori...
Comisarul şef, Bogdan Dima, recomandă consumatorilor ca, la achiziţionarea de produse textile, să aibă în vedere o etichetare dublă, astfel, pe lîngă eticheta clasică ce conţine informaţii de ordin general privind identitatea producătorului, denumirea produsului, compoziţia fibroasă în procente, modelul şi desenul folosit, să mai existe o etichetă de întreţinere, realizată dintr-un material textil rezistent, în care, prin intermediul unor simboluri grafice simple şi sugestive, standardizate, se recomandă întreţinerea produselor respective. De asemenea, comisarii CRPC spun că trebuie respectate recomandările menţionate pe etichetă pentru că prezintă o importanţă deosebită pentru menţinerea nivelului de calitate al produselor textile în timpul utilizării acestora. „Este obligatoriu ca eticheta ce însoţeşte produsul să fie tradusă în limba română, iar consumatorii să solicite şi să păstreze bonul la achiziţionarea produselor textile necesar în cazul formulării eventualelor reclamaţii”, a mai declarat Bogdan Dima.