Toyota nu crede că Ford Focus a fost cel mai bine vândut autoturism din lume în 2012

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Toyota nu crede că Ford Focus a fost cel mai bine vândut autoturism din lume în 2012

Monden 11 Aprilie 2013 / 00:00 422 accesări

Toyota Motor Corp, producătorul auto nipon, a anunţat că modelul său Corolla a fost, anul trecut, cel mai bine vândut autoturism la nivel mondial, contrazicând astfel rivala Ford, care anterior a revendicat acest titlu pentru modelul său Focus. Ford Motor, al doilea mare producător auto din SUA, anunţa marţi că a vândut anul trecut 1,02 milioane de automobile Focus, cel mai bine vândut automobil al Ford Motor, al doilea mare producător auto din SUA, citând datele firmei de analiză a pieţei auto Polk. Această companie nu a publicat şi datele referitoare la Corolla dar presa a citat anunţul Ford conform căruia Toyota a vândut 872.774 automobile Corolla în 2012. Ieri, Ryo Sakai, purtător de cuvânt al Toyota Motor, a anunţat că anul trecut s-au vândut 1,16 milioane de automobile Corolla iar Toyota încă vede că cea mai populară maşină din lume este Corolla. Reprezentanţii Polk nu au comentat informaţia.

ESTIMĂRI REVIZUITE Toyota şi-a îmbunătăţit recent cu 10% estimările privind profitul net pe care îl va înregistra în exerciţiul fiscal încheiat în luna martie 2013, datorită vânzărilor solide înregistrate pe piaţa din SUA şi a deprecierii yenului japonez. Toyota, cel mai mare producător auto din lume, se aşteaptă ca în exerciţiul fiscal curent să înregistreze un profit net de 860 de milioane de yeni (9,3 miliarde de dolari) cu 80 de miliarde de yeni mai mult decât preconiza în luna noiembrie a anului trecut. Comparativ, în exerciţiul fiscal care s-a încheiat în luna martie 2012, Toyota a înregistrat un profit net de 283,5 miliarde de yeni. Toyota şi-a îmbunătăţit şi estimările de vânzări pentru exerciţiul fiscal curent, până la 21.800 miliarde de dolari, cu 17% mai mult decât prognoza în toamnă. În exerciţiul fiscal încheiat în luna martie 2013, Toyota estimează că va vinde 8,85 milioane vehicule, în creştere faţă de 8,75 milioane vehicule cât estima anterior.

Toyota a redobândit, anul trecut, poziţia de cel mai mare constructor auto mondial, în condiţiile în care vânzările de automobile marca Toyota au crescut cu 22,8%, până la 8,72 milioane unităţi, iar vânzările totale ale grupului Toyota, care cuprinde şi mărcile Daihatsu şi Hino, au atins 9,75 milioane vehicule. În România, Ford Motor a început, anul trecut, producţia de serie a noului model de automobile Ford B-Max la fabrica din Craiova. Noua fabrică de producţie a vehiculelor de la Craiova este rezultatul unei investiţii de peste 500 de milioane de euro (aproape 650 de milioane de dolari) efectuate de Ford.

INVESTIŢIE DE PATRU MILIARDE Constructorul auto nord-american General Motors (GM) va investi în Europa, până în anul 2016, patru miliarde de euro în marca Opel, care va lansa 23 de modele noi şi 13 motorizări noi. Consiliul de Administraţie GM a ales Germania pentru una dintre întâlnirile programate regulat pentru a obţine informaţii direct de la sursă cu privire la progresele înregistrate de strategia pe zece ani DRIVE!2022 şi provocările pieţei auto europene. Consiliul a folosit ocazia pentru a se întâlni cu economişti, politicieni şi sindicalişti.

Taguri articol


12