Pasionaţii de artă tradiţională care doresc să-şi achiziţioneze obiecte realizate manual de meşteri populari din întreaga ţară mai au la dispoziţie câteva zile pentru a-şi completa „colecţia” cu produse de artizanat practice sau cu funcţie decorativă. Meşterii populari îi întâmpină, la Pavilionul Expoziţional Mamaia, cu obiecte tradiţionale de calitate, până duminică. La târg, publicul se poate întâlni cu creatori populari din Suceava, Mureş, Vâlcea, Bucureşti, Harghita şi Constanţa, ale căror produse - ţesături, obiecte din lemn şi piele, ceramică şi podoabe - constituie o atracţie pentru publicul larg.
Prezenţa meşterilor populari la malul mării, la începutul toamnei, este posibilă graţie proiectului „Identitatea neamului prin tradiţie şi obiceiuri”, aflat sub egida Fundaţiei „Fantasio”, în parteneriat cu Consiliul Judeţean Constanţa (CJC). Proiectul, finanţat de Heineken România, prin programul de responsabilitate socială, realizat în parteneriat cu Asociaţia CSR Nest, „Heineken pentru comunităţi”, presupune prezenţa a 30 de meşteri populari în cadrul ediţiei 2011 a evenimentului devenit deja tradiţie la Constanţa: Festivalul „Sărbătoarea recoltei şi a vinului dobrogean”, ce se desfăşoară în perioada 7-16 octombrie.
Celor 30 de meşteri cooptaţi în acest proiect li s-au acoperit cheltuielile legate de chirie, cazare şi mâncare. „Este nemaipomenit, e un avantaj deosebit de mare. Dacă s-ar întâmpla peste tot aşa ceva, am dormi liniştiti. Noaptea, pentru că ziua muncim”, a spus Dumitru Stan din Văleni, unul dintre meşterii care s-au prezentat în primele zile ale manifestării cu obiecte tradiţionale din lemn: cauce, coveţi, găvane, platouri sau linguri din lemn. Părerea acestuia este împărtăşită şi de ceilalţi meşteri, cum este şi cazul Mariei Iorga, care a venit la Constanţa cu ceramică de Horezu. „Să mai fie astfel de manifestări, avem totul asigurat. E bine aici, la Pavilionul Expoziţional. Lumea a ştiut că venim”, a spus Maria Iorga. Selecţia participanţilor a fost făcută de directorul Muzeului de Artă Populară, dr. Maria Magiru.
La finalul târgului, fiecare meşter va dona câte un produs de artizanat Fundaţiei „Fantasio”, care le va scoate la licitaţie, duminică. Fondurile obţinute în urma licitaţiei vor fi donate de Fundaţia „Fantasio”, în parteneriat cu CJC, Centrului de Reabilitare şi Recuperare Neuropsihiatrică Năvodari (CRRNP - 51 de adulţi). Heineken România finanţează acest proiect cu 63.000 lei, iar Fundaţia „Fantasio” contribuie cu 33.600 lei, una dintre condiţiile impuse de Heineken fiind aceea ca solicitanţii să asigure cel puţin 20% din costurile totale ale proiectului.