Traficul la Madrid şi Barcelona, restricţionat din cauza poluării

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Traficul la Madrid şi Barcelona, restricţionat din cauza poluării

Monden 12 Februarie 2011 / 00:00 663 accesări

• Peste limita autorizată • Municipalităţile din Madrid şi Barcelona s-au văzut nevoite să ia măsuri de luptă împotriva nivelurilor crescute ale poluării atmosferice în ultimele zile, ca urmare a unui anticiclon puternic, limitând viteza maşinilor în trafic şi recomandând utilizarea transportului în comun. Primăria din Madrid a recomandat încă de luni şoferilor care circulau pe autostrada M-30, ce face accesul către capitala spaniolă, să utilizeze transportul în comun, pentru a evita creşterea nivelului de poluare. La Barcelona, Guvernul regional al Cataloniei, care limitase viteza în zonele periferice la maximum 80 de kilometri pe oră, a decis să amâne ridicarea acestei prevederi, tot din cauza poluării persistente. Nivelul de poluare atmosferică a atins, în weekend-ul trecut, la Barcelona, dublul nivelului autorizat de UE. Spania înregistrează condiţii meteo pe care nu le-a mai mai experimentat de trei ani, cu temperaturi ridicate şi un anticiclon însoţit de niveluri ridicate de presiune atmosferică. Asociaţiile ecologiste spaniole contestă însă măsurile luate de municipalitatea din Madrid, arătând că sunt ineficiente şi invocând, în acest sens, ambuteiajele nesfârşite şi nivelurile neschimbate ale poluării atmosferice. Se cere aplicarea unor măsuri concrete de limitare a traficului în centrul oraşului şi scăderea preţurilor la bilete sau chiar gratuitatea transportului public, creşterea tarifelor la parcare, dezvoltarea infrastructurii de transport pe bicicletă şi crearea unor zone extinse de parcare la intrările în Madrid.

• Tragere la sorţi • Şi autorităţile chineze au pus în aplicare noi legi menite să descongestioneze traficul din Beijing. Printre măsurile intrate în vigoare la sfârşitul anului trecut, în ziua de 24 decembrie, se numără şi înmatricularea prin tragere la sorţi, care va limita, cel puţin de-acum înainte, numărul foarte mare al automobilelor care circulă în prezent pe străzile capitalei chineze. Astfel, în 2011 nu vor mai fi puse în circulaţie decât 240.000 de automobile iar şoferii care şi-au înmatriculat maşinile în alte regiuni ale ţării vor fi nevoiţi să obţină un permis special ca să poată circula cu maşina prin Beijing. În plus, parcările vor fi mult mai scumpe. Guvernul chinez susţine că acest set de măsuri era foarte necesar, având în vedere creşterea incredibilă a numărului de maşini din ultimii ani, cât şi poluarea în creştere, din cauza gazelor de eşapament. La Beijing, numai anul trecut s-au vândut zilnic peste 2.000 de autovehicule noi, iar numărul celor vândute săptămânal, în ultimii ani, ajunsese la 20.000. De afltfel, Beijingul alături de Ciudad de Mexico deţin supremaţia în topul celor mai poluate oraşe de pe glob. Greenpeace China susţine însă că legile care limitează traficul la Beijing au fost adoptate prea târziu, deoarece traficul şi poluarea au fost scăpate de multă vreme de sub control de către autorităţi.

• Şoferi la schimb • Şoferii chinezi blocaţi în trafic pot apela la un şofer de schimb, care să le ia locul la volan şi să le ducă maşina într-o parcare, ei fiind astfel liberi să ajungă la întâlniri sau la aeroport. Deschis în Wuhan City, în centrul ţării, acest serviciu oferă şoferilor prinşi în trafic posibilitatea de a apela la o companie care trimite un conducător auto care îl înlocuieşte pe şoferul grăbit şi îi duce maşina într-o parcare. Între timp, acesta din urmă va fi dus la întâlnire cu o motocicletă. În ciuda numeroaselor solicitări, serviciul este încă imposibil la Beijing, unde circulaţia motocicletelor este interzisă pe drumurile principale, foarte aglomerate.

Taguri articol


12