Căpitănia Zonală Galaţi a dispus, ieri, reluarea navigaţiei pe Dunăre în zona în care s-a scufundat, duminică dimineaţă, o barjă încărcată cu aproape o mie de tone îngrăşământ chimic. „Din primele analize efectuate s-a stabilit că barja este scufundată la o adâncime de aproape 30 de metri, astfel că nu reprezintă un real pericol pentru navigaţie. Totuşi, Administraţia Fluvială a Dunării de Jos a emis un aviz care este transmis către toate convoaiele şi ambarcaţiunile care tranzitează zona să navigheze cu atenţie sporită“, a declarat Virgil Ciobanu, purtătorul de cuvânt al Căpităniei Zonale Galaţi. Naufragiul a avut loc, în jurul orei 04.00, în zona Ghindăreşti, din judeţul Constanţa. Împingătorul Orion, sub pavilion Republica Moldova, încărcase îngrăşământ chimic din portul ucrainean Ismail şi se deplasa către Backa Palanka, în Serbia. Potrivit datelor comunicate de către Ucraina, s-a stabilit că barja era încărcată cu un îngrăşământ chimic folosit la fertilizarea solului, numit „ammosphos“, care conţine 10 la sută nitrogen şi 46 la sută fosfaţi. Mai mult, specialiştii au subliniat că substanţa transportată nu este toxică, nu arde, nu provoacă arsuri chimice şi este sigură contra incendiului şi exploziei. Ieri, la sediul Ministerului Mediului şi Pădurilor s-a desfăşurat Şedinţa Extraordinară a Comitetului Ministerial pentru Situaţii de Urgenţă (CMSU), unde a fost analizată situaţia produsă de scufundarea, în apele fluviului Dunărea, a barjei încărcate cu 963 tone de îngrăşăminte fosfatice. Ieri, ABA. Dobrogea Litoral a efectuat analize ale apei, în urma cărora s-a constatat că nu sunt modificări semnificative ale stării de calitate în zona monitorizată. Supravegherea se va menţine şi se vor preleva probe de apă cel puţin de două ori pe zi. Specialiştii au subliniat că substanţa transportată nu este toxică, nu arde, nu provoacă arsuri chimice şi este sigură contra incendiului şi exploziei.