Criza financiară mondială care a lovit şi multe domenii din economia românească se pare că nu a prejudiciat traficul pe canalele navigabile. Potrivit directorului general al Companiei Naţionale Administraţia Canalelor Navigabile (CNACN) SA, Daniel Georgescu, în luna mai a acestui an, pe canalele navigabile, respectiv pe Canalul Dunăre - Marea Neagră şi Canalul Poarta Albă - Midia Năvodari, s-a menţinut nivelul prognozat al programului de trafic, astfel că, până la 31 mai 2013, planul a fost realizat într-un procent de 78,58%. Cu toate acestea, în perioada ianuarie - mai 2013, CNACN SA a realizat un trafic de 9.617.531 tone capacitate, cu 2.026.148 tone capacitate mai puţin faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când s-a consemnat un trafic de 11.643.679 tone capacitate. Pe primele locuri în clasamentul mărfurilor tranzitate în acest an pe canalele navigabile s-au situat minereurile şi fierul vechi, într-un procent de 54%, urmate de cereale cu 18%, produsele petroliere cu 10% şi produsele laminate cu 8%.
În ceea ce priveşte transportul de containere, Georgescu a precizat că se află în continuă dezvoltare, având în vedere potenţialul Portului Constanţa, cu ajutorul căruia s-a impulsionat traficul pe cele două canale navigabile. Până la 31 mai 2013, au fost înregistrate 25 containere. „Suntem în parametrii prognozaţi. Până la sfârşitul anului preconizăm să depăşim programul stabilit pentru acest an de 29.000.000 tone capacitate”, a spus directorul CNACN SA. El a mai adăugat că pentru perioada următoare previziunile sunt foarte bune. „În ultima perioadă, CNACN SA s-a aflat într-o permanentă atragere a traficului pe cele două canale navigabile. Prin volumul realizat în 2012, s-a depăşit traficul realizat din 2009 până în prezent. Astfel, ne dorim ca şi în acest an să depăşim prognozele stabilite”, a spus Georgescu.