În judeţul Constanţa, tranzitul de mărfuri pe canalele navigabile s-ar putea situa peste nivelul înregistrat în 2007, depăşind astfel prognozele iniţiale. Directorul general al Companiei Naţionale Administraţia Canalelor Navigabile (CN ACN), Ovidiu Cupşa, a declarat ieri că, în iunie, traficul de mărfuri a fost de 2.450.000 tone capacitate, realizîndu-se astfel 92,4% din tranzitul prognozat şi un trafic total de 12.653.936 tone capacitate (cumulat pe primele şase luni ale anului). „Estimările noastre sînt, totuşi, optimiste în ce priveşte traficul naval şi tranzitul de mărfuri şi apreciem în acest moment că vom depăşi volumul de mărfuri tranzitate în 2008, putînd chiar să depăşim 28 de milioane tone capacitate, în condiţiile în care nivelurile Dunării se menţin peste cele de anul trecut”, a declarat directorul ACN. El a mai arătat că, pe primul semestru al anului 2008, traficul a fost afectat de reducerea activităţii la Combinatul Siderurgic Galaţi, unde, timp de trei luni, s-a lucrat în regim de avarie, iar barjele au fost blocate cu materie primă, nefiind descărcate în Portul Galaţi, precum şi de faptul că fabrica de ciment de la Medgidia nu a mai utilizat deloc canalele navigabile pentru exportul de ciment, aşa cum procedase în ultimii ani. Cele mai tranzitate mărfuri pe canalele navigabile, în prima jumătate a anului, au fost minereuri feroase şi neferoase, cărbune, cărbune coxificabil. De asemenea, în aceasta perioadă a crescut frecvenţa transporturilor de uree pentru export, de la Combinatul de la Măgurele. În ceea ce priveşte evolutia proiectului de investiţii Canal Dunăre - Bucureşti, directorul ACN a declarat că, în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a HG 487/2008, instituţia pe care o conduce va prelua, pe bază de proces verbal de predare-primire, bunurile proprietate publică a statului, lucrările de construcţii-montaj executate, utilajele şi echipamentele existente şi documentaţiile tehnice aferente obiectivului de investiţie. “S-au elaborat cereri de finanţare către Ministerul Transporturilor (MT) pentru cheltuielile privind preluarea investiţiei (în valoare de 1.500.000 lei) şi pentru studiul de fezabilitate. S-au făcut deplasări în teren ale reprezentanţilor ACN şi ale specialiştilor MT şi SC IPTANA (proiectantul canalului), atît la sol, cît şi prin survolarea obiectivului, în vederea identificării stadiului actual al investiţiei”, a mai declarat el.