Traficul pe şoselele constănţene, monitorizat de RAR

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Cu echipamente de ultimă generaţie

Traficul pe şoselele constănţene, monitorizat de RAR

Eveniment 18 Februarie 2008 / 00:00 991 accesări

A porni într-o călătorie pe şoselele româneşti este, aproape întotdeauna, o adevărată aventură. În pofida anilor pierduţi în proiecte gigantice pentru refacerea infrastructurii rutiere, dar şi a taxelor împovărătoare puse pe umerii şoferilor români, avem tot cele mai înguste şi mai proaste drumuri din Europa. Dar cum civilizaţia şoselelor nu se măsoară doar în miile de kilometri de autostrăzi moderne, ci şi în maşinile care circulă pe respectivele magistrale rutiere, România a rămas în urma Europei şi la capitolul siguranţei în trafic. Pentru că multe drumuri naţionale româneşti sînt adevărate şosele ale morţii, UE a solicitat autorităţilor de la Bucureşti găsirea unor soluţii cît mai grabnice în transporturile rutiere. Printr-un proiect PHARE în valoare de peste 600.000 de euro, Ministerul Transporturilor a primit sarcina de a achiziţiona pentru Registrul Auto Român (RAR) 42 de echipamente de testare a tahografelor vehiculelor şi de măsurare a zgomotului. Potrivit directorului RAR Constanţa, Marius Apostol, primul echipament de acest gen a ajuns deja pe litoral, însă urmează ca, pînă la sfîrşitul lui martie, specialiştii să implementeze programul informatic pentru punerea lui în funcţiune. „Aceste echipamente fabricate în Germania reprezintă o achiziţie vitală în verificarea maşinilor pe şosele, dar rezultatele se vor vedea după montarea lor. În acest moment aparatele se află la noi, dar urmează ca o societate specializată să le monteze”, a declarat Apostol. Directorul RAR Constanţa susţine că, pentru a putea lucra cu noile echipamente de ultimă generaţie, un angajat al instituţiei a fost trimis la specializare la Bucureşti, la cursurile susţinute de specialiştii germani. „În momentul în care va deveni funcţional, programul va monitoriza 10% din maşinile care vor circula pe drumurile constănţene, mai ales în ceea ce priveşte situaţia tahografelor digitale folosite de autovehicule”, a încheiat Apostol.



12