Traficul prin portul Constanţa se poate dubla

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Prin îmbunătăţirea legislaţiei în domeniul logistic

Traficul prin portul Constanţa se poate dubla

Justiție 29 Aprilie 2010 / 00:00 688 accesări

Traficul prin portul Constanţa s-ar putea dubla, după îmbunătăţirea legislaţiei în domeniul logistic şi transformarea acestuia în \"poarta\" de intrare a bunurilor din Asia, a declarat, ieri, Robin Martens, preşedintele European Gateways Platform şi director general al Archicom SRL. \"Comerţul urmează întotdeauna calea unde găseşte cele mai puţine bariere, iar România are avantaje competitive fundamentale care, alături de măsurile deja implementate în alte state din UE, ar putea să-i ofere oportunităţile de a se dezvolta într-o astfel de cale de acces facilă către Europa\", a menţionat Martens. Reprezentanţii sectorului logistic au înaintat, ieri, secretarului de stat Maria Pârcălăbescu un document de poziţie pentru stimularea sectorului logistic cu un set de 12 propuneri de îmbunătăţire a legislaţiei. \"Cu toate că noi considerăm că infrastructura de transport este un element important în transformarea României într-un centru logistic al Europei Centrale şi de Est, infrastructura singură nu poate atrage investiţii în acest domeniu\", a declarat, ieri, liderul departamentului de consultanţă fiscală şi juridică al PricewaterhouseCoopers România şi preşedinte al Camerei de Comerţ Româno-Olandeze, Peter de Ruiter. El a adăugat că este nevoie de un mediu de afaceri stabil şi previzibil, precum şi de implementarea \"câtorva măsuri fiscale cheie care ar transforma potenţialul României într-un avantaj competitiv pentru a deveni destinaţia preferată pentru investiţiile străine\". Reprezentanţii sectorului logistic au atras atenţia asupra posibilităţii atragerii unor companii străine interesate să desfăşoare diverse activităţi în România, cum ar fi de cercetare şi dezvoltare, asamblare sau adaptare, care să favorizeze creşterea produsului intern brut (PIB) şi crearea de noi locuri de muncă, generând astfel venituri fiscale suplimentare statului. Printre propunerile de îmbunătăţire a legislaţiei se numără, printre altele, plata TVA la import prin decont pentru toate companiile, o reprezentare fiscală globală, amânarea plăţii datoriei vamale sau vămuirea mărfurilor în interiorul ţării. De asemenea, au fost propusă perceperea unei taxe de tranzit a canalului Dunăre-Marea Neagră, dar şi folosirea schemei de reducere de emisii de dioxid de carbon a UE. Seminarul a fost organizat de European Gateways Platform, Camera de Comerţ Româno-Olandeză, Ambasada Olandei la Bucureşti, Dutch-Romanian Network şi Archicom SRL. European Gateways Platform (EGP) este un parteneriat public privat dintre guvernul olandez şi companiile româno-olandeze active în domeniul infrastructurii şi logisticii.



12