Acțiunile Primăriei Constanța de transformare a RATC în societate comercială se tot împiedică în chichițe birocratice. După ce, fix în prima zi după alegerile parlamentare din 11 decembrie, aleșii locali s-au reunit pentru a vota contractarea unei finanțări rambursabile de 100 de milioane de lei de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, joi, 22 decembrie, consilierii s-au întrunit din nou de urgență pentru a modifica unul dintre articolele respectivei Hotărâri de Consiliu. Precizăm că decizia de a contracta 100 de milioane de lei a venit la câteva luni după ce aleșii locali aprobaseră contractarea unei finanțări de 25 de milioane de euro, de la aceeași instituție. Dincolo de această bulibășeală, câteva lucruri sunt clare: cu cei 100 de milioane de lei, municipalitatea va asigura, în primul rând, reînnoirea parcului auto al RATC. Vor fi achiziționate autobuze Euro 6 adaptate pentru persoanele cu dizabilități și climatizate corespunzător. Valoarea acestor vehicule este cuprinsă între 180.000 și 283.000 de euro. „De îndată ce vom semna contractul, experții BERD vor veni la Constanța, vor face un studiu aprofundat al transportului din municipiu și vor veni cu recomandări pentru îmbunătățirea rețelei. Scopul final este ca, până în 2018, să avem o flotă nouă și o companie care să o opereze. Așa spun directivele europene în vigoare”, a declarat primarul Decebal Făgădău, după ședința din 12 decembrie.