Transparenţă pentru fondurile alocate administraţiei publice locale

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
IPP vrea comisie parlamentară

Transparenţă pentru fondurile alocate administraţiei publice locale

Administrație 15 Martie 2012 / 00:00 422 accesări

Institutul pentru Politici Publice (IPP) a solicitat Guvernului ca, în temeiul Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, să organizeze câte o dezbatere publică pe marginea fiecărui proiect de hotărâre de Guvern ce va fi propus în perioada următoare, pe tema alocării sumelor din fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Executivului, prevăzut în bugetul de stat pe anul în curs şi alocat autorităţilor administraţiei publice locale. IPP apreciază că modalitatea şi destinaţia alocării acestor fonduri trebuie să fie cunoscută şi dezbătută de către cetăţenii şi organizaţiile interesate în condiţiile în care, din analizele anterior realizate de institut, a reieşit că, începând din 2008, sumele din fondul de rezervă au fost acordate discreţionar, în funcţie de interese politice, pentru plata cheltuielilor curente sau ale unor datorii ale autorităţilor locale, şi mai puţin pentru acoperirea unor situaţii neprevăzute sau de urgenţă. Totodată, IPP solicită ca repartizarea sumelor din Fondul de Rezervă să nu se mai facă de către Guvern, ci de către o comisie parlamentară specializată: “Aşa cum bugetul de stat este aprobat de către Parlament, orice alocări suplimentare de la bugetul de stat ar trebui să se facă tot de către forul care aprobă la început de an acest buget, printr-o structură specializată a cărei activitate să fie cunoscută publicului, mai ales că vorbim despre alocări de zeci/sute de milioane de euro”.



12