Transport în comun ilegal în Mangalia şi staţiuni

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
După expirarea licenţelor

Transport în comun ilegal în Mangalia şi staţiuni

Administrație 20 Mai 2010 / 00:00 791 accesări

Primarul Mangaliei, Claudiu Tusac, a declarat că votul negativ primit de proiectul de hotărâre privind atribuirea în gestiune delegată a serviciului public de transport local de persoane în şedinţa extraordinară a Consiliului Local Mangalia din data de 18 mai 2010 a creat un val de nemulţumiri în rândul populaţiei. Tusac spune că proiectul iniţiat de el prevedea aprobarea unui studiu de oportunitate privind delegarea serviciului de transport public local, atribuirea în gestiune delegată a acestor servicii conform legislaţiei în vigoare, întocmirea unui caiet de sarcini pentru efectuarea serviciului, programele de transport ale traseelor cuprinse în proiect, staţiile, criteriile de selecţie şi de eligibilitate ale ofertanţilor. „Există trei motive clare de urgenţă a acestui proiect. Fără aprobarea unui Regulament de Transport Local, Biroul Transporturi din cadrul Primăriei Mangalia nu poate elibera autorizaţiile de transport, lăsând astfel nerezolvate cererile deja existente venite din partea operatorilor economici la toate tipurile de transport (servicii funerare, curse speciale, transport mărfuri şi public). Al doilea motiv de urgenţă a acestui proiect este chiar stabilirea tarifelor pentru efectuarea acestor servicii, deoarece aceeaşi consilieri PD-L, PNL, PC şi PRM au abrogat o hoărâre a Consiliului Local prin care se stabiliseră tariferele la transport. De aici reiese faptul că nu au o coerenţă în acţiunile pe care le întreprind. De asemenea, există numeroase reclamaţii primite din partea cetăţenilor din staţiuni, nemulţumiţi de condiţiile de transport asigurate în prezent de operatori, de comportamentul necivilizat al unora dintre aceştia, de nerespectarea timpilor de efectuare a curselor şi a traseului”, a spus Tusac. El precizează că gestul consilierilor va pune, practic, transportatorii locali în ilegalitate, deoarece din data de 27 mai le expiră valabilitatea licenţelor de transport. „Licenţele nu pot fi prelungite fără încheierea unui nou contract de delegare a gestiunii, contract care nu poate fi atribuit decât prin licitaţie publică deschisă. Şi uite aşa toată lumea va circula ilegal de la 1 iunie, niciun transportator nu va mai avea acte în regulă şi poate nici nu va mai circula, de teama amenzilor”, a mai spus primarul.



12