Creșterea economică și investițiile semnificative în parcul național auto de marfă au dus piața transporturilor din România la un nivel istoric, ea depășind anul trecut zece miliarde euro, se arată într-o analiză a KeysFin, bazată pe date de la Ministerul Finanțelor și Registrul Comerțului. Peste 34.000 de firme, cu 156.000 de angajați, asigură în prezent transportul de marfă în țară și în străinătate, România devenind, în ultimii ani, unul dintre jucătorii cei mai activi la nivel european (e lesne de înțeles de ce jucătorii sunt supărați foc pe supraacciza la carburanți, nu-i așa?). „Numărul companiilor de transport de marfă a crescut, în această perioadă, cu peste 5.000, de la 28.914 în 2012 la 34.628 în 2016. Pe fondul creșterii economice și, implicit, a volumului de marfă, afacerile firmelor din sector au avansat semnificativ, depășind anul trecut nivelul de 47 miliarde lei, cu 14 miliarde peste rezultatul din 2012. Transportul rutier de marfă a reprezentat 77,3% din totalul afacerilor din 2016, în timp ce sectorul de depozitare a însemnat 20,8%. Într-o țară în care infrastructura de transport este deficitară, rezultatele înregistrate de aceste firme vin să confirme potențialul foarte bun de business din acest sector. Poziția geostrategică a României și evoluția economică, bazată în principal pe consum, vin să susțină o prognoză extrem de optimistă pentru 2017“, spun analiștii de la KeysFin. Studiul mai arată că numărul firmelor nou-înființate a scăzut semnificativ, de la 13.008, în 2008, la numai 3.438, în 2016. Totuși, în 2017, numărul insolvențelor se află (deocamdată) la minimul ultimilor șapte ani (1.742 de cazuri).