Costurile nejustificate cu asigurările RCA ar putea determina companiile de transport să mute o parte din flote și operațiuni în țările vecine, potrivit companiei Dumagas, care acuză şi legislaţia neclară, recuperarea cu dificultate a accizei la motorină şi restricţiile impuse de unele ţări europene. „Industria transporturilor și logisticii se confruntă cu o serie de provocări atât la nivel național, cât și internațional, ce vizează în special forța de muncă și costurile asociate acesteia, care influențează în mod negativ rezultatele și performanțele companiilor din domeniu”, se arată într-un comunicat al Dumagas Transport. Compania susţine că printre problemele din acest domeniu se numără lipsa șoferilor profesioniști, pregătiți și adaptați exigențelor clienților, care să opereze cu aparate și tehnologie modernă, să comunice corect, rapid și în timp util, precum şi concurența acerbă a firmelor de transport din alte țări comunitare, care importă șoferi pregătiți sau înregistrează camioane în România, fără să aibă operaţiuni sau clienţi pe plan local.
În plus, unele ţări europene au introdus o serie de restricţii, iar legislația din România privind plata diurnei șoferilor este neclară și ar putea aduce costuri nejustificat de mari în viitorul apropiat. „Costul nejustificat de mare al asigurărilor obligatorii RCA ar putea crea un precedent și muta o parte din flotă și operațiuni în una din țările vecine”, arată Dumagas.
Asigurătorii au informat în ultimele două luni Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) că vor majora tarifele la poliţele RCA, preţurile urmând să fie de 4-5 ori mai mari în unele cazuri pe segmentul transporturilor auto. Autoritatea a anunţat că va efectua în decembrie mai multe controale la companiile de asigurări, după ce acestea au notificat autoritatea cu privire la creşterea tarifelor RCA.