Centrul European al Consumatorilor (ECC) din România a anunţat că în 2018 au fost recuperaţi peste 200.000 euro pentru consumatorii români, dar și străini, care au achiziţionat produse sau servicii defectuoase de la un comerciant cu sediul într-un stat membru UE, altul decât România. ECC, o direcție a ANPC (Protecția Consumatorilor), a primit anul trecut 2.707 solicitări, dintre care 2.430 direct de la români și 277 de la rezidenți ai altor state. În topul sesizărilor se află operatorii de transport aerian (1.027 acțiuni) și comercianții online (987). Reclamațiile vizând drepturile pasagerilor în transportul aerian au fost legate, în principal, de întârzieri și anulări ale zborurilor și de refuzul companiilor aeriene de a acorda călătorilor compensațiile stabilite prin legislația europeană, dar și de probleme cu bagajele, cazuri în care cel mai important aspect reclamat a fost modul de calcul al compensațiilor. În privința comerțului online, cei mai mulți consumatori s-au plâns de faptul că produsele nu au fost livrate, au fost livrate cu întârziere ori parțial sau că le-au fost trimise produse cu defecte. Alte probleme reclamate de consumatori au vizat domeniul garanțiilor produselor (141 solicitări), serviciile turistice (148 solicitări) și închirierea autovehiculelor (103). Cele mai multe reclamații primite de la consumatorii rezidenți în România au vizat comercianți din Ungaria, Marea Britanie, Germania, Franța, Spania, Irlanda și Italia. De cealaltă parte, cele mai multe reclamații ale unor consumatori din alte state membre împotriva comercianților din România au provenit din Bulgaria, Italia, Franța, Ungaria, Irlanda și Belgia. În 2018, aproximativ 75% dintre cazuri au fost soluționate pe cale amiabilă, iar prejudiciul total recuperat pentru cazurile închise a fost de 206.403 euro.