Transporturile susţin eurovigneta, dar se tem de costul de congestie

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Pe principiul „poluatorul plăteşte”

Transporturile susţin eurovigneta, dar se tem de costul de congestie

Eveniment 31 Martie 2009 / 00:00 467 accesări

Ministerul Transporturilor (MT) susţine introducerea unei taxe unice la nivelul UE (eurovigneta) şi principiul poluatorul plăteşte, însă precizează că trebuie evitate orice măsuri excesive care să conducă la „o creştere exagerată” a costurilor de transport. Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a participat, ieri, la Bruxelles, la reuniunea Consiliului „Transporturi, Telecomunicaţii, Energie” al UE, secţiunea Transporturi. “Fiind stat de graniţă al UE, dependent în mare măsură de transportul rutier, România este în mod deosebit interesată de creşterea eficienţei economice a acestui sector. Proiectul de directivă iniţiat de Comisia Europeană are în vedere internalizarea costurilor externe ale transportului rutier legate de poluarea atmosferică, zgomot şi congestii. În contextul economic actual, România consideră însă că trebuie evitate orice măsuri excesive care să conducă la o creştere exagerată a costurilor de transport şi să afecteze astfel coeziunea economică a Comunităţii. Ministrul Berceanu a mai arătat că România trebuie lăsată în afara Directivei costul de congestie (costul datorat congestiei în trafic - n.r.)”, au precizat, ieri, reprezentanţi ai MT. Reuniunea a avut ca teme de dezbatere modalităţile de transport, cu excepţia celui feroviar, pentru care nu există în prezent propuneri legislative în discuţie. Cel mai important subiect de pe agenda reuniunii a fost dezbaterea asupra proiectului de Directivă privind tarifele de utilizare a infrastructurii rutiere - Directiva “Eurovigneta”. Ministrul Berceanu a punctat faptul că România continuă să sprijine aplicarea principiului “poluatorul plăteşte”, pentru a creşte eficienţa transportului rutier. Un alt element important pentru România este legat de stabilirea destinaţiei fondurilor colectate prin internalizarea costurilor externe (poluarea fonică, a aerului), poziţia României fiind similară cu cea a Comisiei şi a Parlamentului European, şi anume că fondurile trebuie utilizate pentru reducerea impactului negativ al transportului rutier. Parlamentul European (PE) a adoptat, în prima parte a lunii martie, regulile comune pentru impunerea taxei de drum la camioane, care va include costurile legate de poluarea fonică, a aerului şi aglomerarea traficului, emisiile de dioxid de carbon nefiind încă incluse în textul legislativ. Regulile legate de eurovignetă se aplică vehiculelor mai mari de 12 tone, drumurilor care fac parte din sistemul Reţelelor Trans Europene (TENT) şi care conectează statele europene şi oricare sector al reţelei rutiere prin care trec în general un număr important de transporturi internaţionale de mărfuri.



12