Cel de-al doilea eveniment de pe agenda Festivalului „Giuseppe Verdi”, după „Requiem”, a adus-o duminică seară, pe scena Teatrului Naţional de Operă şi Balet (TNOB) „Oleg Danovski”, pe celebra curtezană Violetta Valery şi povestea ei de iubire. Titlul spectacolului de operă, „Traviata”, sub bagheta maestrului Radu Ciorei, a atras publicul ca un magnet, sala teatrului constănţean fiind ocupată în întregime.
În rolul principal, melomanii au descoperit-o pe tânăra soprană Roxana Bageac, care a debutat în acest rol, emoţiile fiind vizibile mai ales în prima parte a spectacolului. În interpretarea constănţencei Roxana Bageac, în special în actul I, Violetta Valery nu a avut frivolitatea unei curtezane, crezul său de iubire fiind acela al unei fiinţe pure, inocente. „Într-adevăr, eu am gândit acest personaj ca fiind o doamnă educată şi rafinată, chiar dacă este frivolă”, a spus Roxana Bageac, la finalul spectacolului. Tânăra a avut un partener de scenă mai experimentat, în rolul îndrăgostitului Alfredo aflându-se tenorul mexican Hector Lopez, stabilit, de nouă ani, la Bucureşti.
„APROAPE CĂ MI-AU DAT LACRIMILE” „Debutul a fost frumos şi emoţionant. Prin acest rol, am urcat o treaptă foarte importantă a carierei mele, iar după aplauzele din sală, cred că am reuşit să ajung la inimile publicului. Cel mai emoţionant moment pentru mine, ca artist, este actul al II-lea, atunci când Violetta renunţă de bunăvoie la tot. Sincer, aproape că mi-au dat lacrimile. M-am abţinut, însă, cu greu, deoarece este foarte dificil să cânţi după aceea cu lacrimile curgând”, a spus, în culise, după căderea cortinei, soprana Roxana Bageac. Şi în opinia publicului - care „a dezbătut” la pauză prestaţia de pe scenă a artiştilor lirici - actul al II-lea, în care Giorgio Germont, tatăl lui Alfredo, redat convingător de Cătălin Ţoropoc (debut), îi cere Violettei să se sacrifice, a impresionat puternic. Emoţionant este şi ultimul act, care reprezintă cântecul de lebedă al Traviatei, care, pe patul de suferinţă, cântă celebra arie „Addio del passato”.
„PRIMUL MEU ROL DE VERDI, ÎN ANUL VERDI, ÎN FESTIVALUL VERDI” Despre rolul său, baritonul constănţean Cătălin Ţoropoc, care este, de la 1 ianuarie, şi colaborator al Operei Naţionale Bucureşti, a spus: „Este primul meu rol de Verdi, în anul Verdi, în Festivalul Verdi. Pentru mine, acest lucru este cea mai mare bucurie posibilă, deoarece, mulţumită lui Dumnezeu şi aşa cum spun profesorii, vocea mea este făcută pentru repertoriul verdian”.
La succesul spectacolului au contribuit, în egală măsură, mezzosoprana Lucia Mihalache - Flora Bervoix, soprana Ionela Duma - Annina, baritonul Laurenţiu Severin - doctorul Grenvil şi baritonul Bogdan Ocheşel, care a debutat în rolul baronului Douphol. Nu trebuie uitaţi nici Bogdan Sandu, Marius Eftimie şi Andrei Băican, orchestra, corul şi baletul TNOB.
Festivalul „Giuseppe Verdi”, prin care Teatrul „Oleg Danovski” celebrează 200 de ani de la naşterea compozitorului italian, continuă cu alte şase titluri de operă atractive, până pe 28 aprilie. În această săptămână, melomanii se vor (re)întâlni cu alte personaje verdiene celebre, vineri, de la ora 19.00, cu „Nabucco” şi duminică, de la aceeaşi oră, cu „Rigoletto”.
Biletele pentru spectacole au preţuri de 15 lei - la balcon şi 25 de lei - în sală. Cei care nu şi-au achiziţionat încă pachete speciale mai pot opta pentru abonamente speciale. Astfel, pentru cele şase spectacole rămase în festival vor plăti 70 lei. Cei care vor opta doar pentru cinci titluri vor plăti 60 de lei, pentru patru - 50 lei şi pentru trei spectacole - 40 de lei.
„Bucuria noastră este încununată de aplauzele publicului”, a spus tânăra interpretă a Violettei, Roxana Bageac, care a repetat intensiv, timp de două luni, pentru acest rol.
„Ceea ce a contat foarte mult este feedback-ul publicului, deoarece aici, la Constanţa, este un public extraordinar, care te încurajează, ceea ce rar găseşti în altă parte”, a adăugat şi baritonul Cătălin Ţoropoc.