Numărul turiştilor din România ar putea scădea anul viitor, totul depinzând de modul în care atât agenţiile, cât şi reprezentanţii Ministerului Turismului înţeleg să abordeze campaniile de promovare, a declarat secretarul de stat în Ministerul Turismului, Cristian Bărhălescu. „Trebuie să privim cu atenţie la 2013, pentru că 2013 este posibil să ne aducă surprize plăcute sau este posibil să ne aducă surprize neplăcute, în condiţiile în care nu ne aşezăm foarte bine pe o campanie de promovare a României în ţară sau o campanie de promovare în străinătate a României”, a spus Cristian Bărhălescu. Reprezentantul Ministerului Turismului spune că autorităţile şi patronatele din turism ar trebui să descopere exact ce anume îşi doresc, să promoveze turistic România românilor sau să o promoveze străinilor. În plus, în condiţii de criză, planul de marketing pentru turism ar trebui schimbat. „O strategie stabilită clar pe acest segment în România nu a existat. De fiecare dată s-a ţinut cont de master plan, s-a ţinut cont de planul de management de brand şi acum de planul de marketing, îl urmăm pe aceste căi, dar trebuie să fim conştienţi că în condiţii de criză se impune o reajustare a planurilor pe care le ai”, a mai spus Bărhălescu.