Indiferent de oră, la Unitatea de Primire Urgenţe a Spitalului Clinic Judeţean Constanţa este aglomerat. Oamenii stau înghesuiţi sperînd să poată intra mai repede la medic, se enervează dacă trebuie să aştepte prea mult şi totuşi nu au ce face, deoarece este singurul serviciu deschis 24 de ore din 24. Unele cazuri sînt de competenţa medicilor de familie sau a celor din Ambulatoriul de Specialitate, însă pacienţii îi ocolesc deoarece le trebuie bon de ordine pentru a putea fi consultaţi de acele cadre medicale. Pe lîngă populaţia judeţului Constanţa, Spitalul Judeţean deserveşte şi zona Tulcea, unde nu există secţie de neurochirurgie, ceea ce nu face decît să ducă la aglomerarea Urgenţei şi implicit a secţiilor în care pacienţii trebuie internaţi. Cu toate acestea, Ministerul Sănătăţii a dat o directivă în care se stipulează că la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă trebuie desfiinţate trei linii de gardă. “Facem demersuri ca aceste linii să nu fie desfiinţate. Mai mult decît atît, doream să mai înfiinţăm o linie de gardă. Legea spune că numărul de linii de gardă trebuie să fie direct proporţional cu numărul de paturi, însă nu s-a ţinut cont de nevoile din Urgenţă”, a declarat directorul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă, dr. Tiberiu Ioan Tofolean. Dar aceasta nu este singura problemă cu care se confruntă cea mai mare unitate sanitară din judeţ care, pînă la înfiinţarea unui spital regional, a preluat atribuţiile unei astfel de instituţii. “De un an aşteptăm ca Ministerul Sănătăţii să achite datoriile Spitalului Judeţean către furnizorii de medicamente acumulate în perioada 2004-2005. Este vorba de 154 de miliarde de lei vechi şi o parte dintre furnizori ne-au acţionat în instanţă”, a declarat dr. Tofolean.