Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (APMC) şi Automobile Dacia Renault Piteşti negociază realizarea unui terminal de autoturisme în Portul Constanţa. "Ţinînd cont de creşterea spectaculoasă a exporturilor de maşini Dacia Logan, producătorul de la Piteşti intenţionează să construiască un terminal care să faciliteze încărcarea autoturismelor pe navele maritime. Am avut deja cîteva întîlniri pe această temă, rămîne de văzut însă cum se vor finaliza", a declarat directorul general al APMC, Mircea Banias, la prezentarea bilanţului de activitate pe 2006. Reprezentanţii Renault, acţionarul majoritar al Dacia, s-au plîns în trecut de capacitatea redusă a infrastructurii portuare din Constanţa, care întîrzie livrările externe de autoturisme. Exporturile româneşti de autoturisme au crescut, în primele 11 luni din acest an, cu 43% faţă de acelaşi interval din 2005, la 76.500 de unităţi. Principalul producător autohton este Dacia, care deţine şi cea mai mare pondere în totalul exporturilor.
Tot la prezentarea bilanţului, directorul general al APMC a spus că, în prezent, instituţia pe care o reprezintă negociază şi realizarea unui terminal de gaze naturale în Portul Constanţa, proiect faţă de care a manifestat interes o companie din Qatar. "Deşi există discuţii avansate cu firma respectivă, noi dorim şi o dezbatere cu firme româneşti. Consider că acest terminal este absolut necesar, dar pentru realizarea lui este nevoie de cel puţin 350 milioane de euro, suma necesară putînd ajunge chiar la 500 - 600 milioane euro”, a precizat Banias. El a adăugat că în 2006, operatorul portuar „Minmetal” a demarat un proiect de realizare a unui terminal de cereale. „Cantitatea de cereale operată în 2006 în Portul Constanţa a crescut cu peste un milion de tone faţă de anul trecut, fapt ce a dus la dezvoltarea unor proiecte private de construcţie a unor silozuri şi respectiv a unui terminal de cereale”, a explicat Banias.