Trei sute de operatori economici, amendaţi cu peste un milion lei

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Activitatea Comandamentului Litoral continuă

Trei sute de operatori economici, amendaţi cu peste un milion lei

Social 04 August 2009 / 00:00 458 accesări

Specialiştii Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) Constanţa au continuat acţiunile de inspecţie şi control în cadrul Comandamentului Litoral 2009. Potrivit comisarului şef al CRPC Constanţa, Bogdan Dima, au fost întreprinse 370 acţiuni de control ce au avut ca scop verificarea respectării prevederilor legale în domeniul protecţiei consumatorilor de operatorii economici care oferă la comercializare produse sau prestează servicii pe litoral. „În urma deficienţelor constatate au fost aplicate 312 amenzi contravenţionale în valoare de 1.135.400 lei. La opt operatori economici, concomitent cu sancţiunea amenzii contravenţionale s-a dispus măsura complementară de închidere temporară a unităţilor verificate pe o durată de cel mult şase luni (măsură dispusă la şase unităţi tip fast food şi terase dar şi la două structuri de primire turistică cu funcţiuni de cazare - n.r.) pînă la remedierea deficienţelor constatate”, a declarat comisarul şef. La unităţile de cazare, măsura s-a dispus ca urmare a condiţiilor de igienă necorespunzătoare, iar la unităţile de alimentaţie publică, ca urmare a folosirii unor spaţii şi condiţii necorespunzătoare pentru depozitare şi prestarea serviciului de alimentaţie publică. „La o unitate cu funcţiuni de cazare s-a dispus măsura închiderii definitive ca urmare a vătămării vieţii unei persoane adulte, însoţitor al unui grup de copii aflaţi în tabără la Costineşti. Persoana adultă a fost cazată într-un pat suprapus cu bara de protecţie ruptă, iar acesta a căzut din pat în timpul somnului şi a suferit un traumatism cranian”, a spus Dima. De asemenea, pe timpul verificărilor au fost depistate şi produse alimentare şi nealimentare cu abateri, acestea fiind denaturate pe timpul acţiunii de control. Între timp, reclamaţiile formulate de consumatori au continuat să vină pe adresa CRPC. Acestea se referă la: refuzul accesului pe plajă cu cearceaful; fumatul pe holurile hotelurilor; neafişarea corespunzătoare a preţurilor; tacîmurile şi vesela utilizate în circuitul de servire neigienizate; lipsa unei game variate de preparate culinare oferite consumatorilor.

Taguri articol


12