VEDETELE TESTEAZĂ PRODUSELE Pregătirea sezonului estival 2012 începe astăzi, la Pavilionul Expoziţional din staţiunea Mamaia, care găzduieşte a zecea ediţie a Salonului de Dotări Hoteliere şi Alimentaţie Publică. Evenimentul, organizat de Camera de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură (CCINA), în parteneriat cu Consiliul Judeţean Constanţa, reuneşte 34 de furnizori de servicii şi dotări specifice pentru industria HoReCa. „Având în vedere situaţia economică actuală, este încurajator că numărul de expozanţi şi suprafaţa târgului (1.000 mp) au rămas neschimbate . Cele mai multe firme sunt din Bucureşti (24%) şi Constanţa (21%)”, spun reprezentanţii CCINA Constanţa. Târgul se întinde pe durata a patru zile, între 25 şi 28 aprilie şi poate fi vizitat zilnic, între 10:00 şi 18:00. Şi asta nu e tot. În acelaşi interval şi în aceeaşi locaţie se va desfăşura şi o manifestare conexă - a doua ediţie a Salonului de Vinuri „Wine Fest”, eveniment organizat în colaborare cu Asociaţia Somelierilor din România. „Participă 23 de firme din domeniul viticulturii, care expun, pe o suprafaţă de 400 mp, soiuri vestite de vinuri româneşti şi internaţionale”, mai spun cei de la CCINA. Testarea echipamentelor HoReCa şi degustarea vinurilor se vor face încontinuu, în „bucătăria-scenă”, punctul central al târgului. „Vor avea loc diverse demonstraţii culinare şi prezentări, susţinute de binecunoscuţii bucătari Horia Vârlan şi Cezar Munteanu şi de barmanul Claudiu Campo, de trei ori câştigător al prestigiosului concurs Bar Master Competition”, anunţă organizatorii.
PRIMUL TÂRG LOCAL DE MOBILĂ În paralel cu Salonul de Dotări Hoteliere, CCINA, în parteneriat cu Asociaţia Clubul Român de Mobilă (ACRM), organizează şi prima ediţie a Târgului de Mobilă şi Design Interior. Manifestarea reuneşte 21 de expozanţi din întreaga ţară, care expun pe 1.800 mp, la Centrul de Afaceri EuroLitoral din staţiunea Mamaia. „Târgul se adresează atât firmelor, care îşi pot achiziţiona mobilier pentru birouri, spaţii comerciale şi segmentul HoReCa, dar şi marelui public. Tematica este extrem de variată - mobilier clasic şi modern, uşi, trepte & parchet, mobilier pentru camera de copii, dressinguri, mobilier pentru birouri, spaţii comerciale şi HoReCa şi mobilier de grădină”, spune preşedintele ACRM, Iuliu Moldoveanu. Organizarea unui târg de mobilă vine într-un moment în care piaţa de profil nu o duce tocmai bine, fiind în continuare strâns legată de segmentul imobiliar. Există însă şi semnale pozitive, spune Moldoveanu, multe dintre ele fiind vizibile la recent încheiata ediţie a Târgului Naţional Imobiliar (tIMOn), unde tot mai mulţi români şi-au exprimat intenţia de a achiziţiona o locuinţă nouă (şi, implicit, mobilier), în perioada următoare. „Estimările arată că vom avea o creştere foarte mică, în 2012, comparativ cu anul trecut. Multe firme se reorganizează, îşi reduc costurile - de aici şi reticenţa de a participa la târguri”, explică preşedintele ACRM, organizaţie cu 23 de membri din toată ţara şi o cifră de afaceri cumulată de circa 22 milioane euro.