Tren de mare viteză pe ruta Ungaria - Constanţa

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Tren de mare viteză pe ruta Ungaria - Constanţa

Justiție 27 Noiembrie 2013 / 00:00 794 accesări

Potrivit declaraţiilor de ieri ale ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, România vrea să atragă investitori chinezi în mai multe proiecte de transport, prioritară fiind realizarea unei linii feroviare de mare viteză de la graniţa cu Ungaria până la Constanţa, prin Bucureşti, având un cost estimat de 11 miliarde euro. Linia de mare viteză ar intra în România dinspre Viena şi Budapesta, a spus ministrul Transporturilor, la Forumul economic şi comercial China - Europa Centrală şi de Est. „Prima întâlnire de lucru va fi pe 10 decembrie, apoi în ianuarie, în prima jumătate a lunii. Vom începe probabil cu un tronson care este un pic mai uşor de realizat datorită condiţiilor de teren. Interesul foarte mare este să conectăm Portul Constanţa şi să îl dezvoltăm ulterior“, a spus Mănescu. Ea a precizat că discuţiile tehnice privind acest proiect urmează să înceapă cu partenerii chinezi, varianta propusă de partea română fiind de finanţare a proiectului printr-un parteneriat public-privat. Ministrul a arătat că proiectul care va lega Bucureştiul de Viena ar avea un impact major asupra creşterii numărului de pasageri pe calea ferată şi ar permite circulaţia trenurilor cu viteze de peste 200-250 km la oră. Alte proiecte pe care autorităţile le-au propus părţii chineze vizează modernizarea inelului feroviar din jurul Capitalei, linia de cale ferată Iaşi - Giurgiu sau dezvoltarea a două terminale multimodale pentru Portul Constanţa.

După finalizarea lucrărilor, trenurile ar putea circula pe acest traseu cu viteze de 160 km la oră, la călători, şi 120 km la oră pentru transportul de marfă, a spus ministrul. Referindu-se la proiectul din Constanţa, Mănescu a spus că valoarea estimată pentru lucrările de infrastructură şi construcţiile de acostare pentru dezvoltarea terminalelor specializate se ridică 294 milioane euro. „România are un buget insuficient, iar fondurile europene nu acoperă toate proiectele de infrastructură care pot fi realizate sau care trebuie realizate pentru a avea condiţii favorabile de dezvoltare economică a regiunii. Este foarte clar că trebuie să găsim surse de finanţare alternative“, a mai spus ministrul Transporturilor.



12