Trenuri low cost până la mare?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Dezideratul Ministerului Transporturilor

Trenuri low cost până la mare?

Social 20 Aprilie 2013 / 00:00 664 accesări

Hibele care afectează, în prezent, activitatea CFR (indiferent că vorbim de Infrastructură, Marfă sau Călători) sunt multe şi deloc uşor de ignorat. Cele mai grave sunt reprezentate de starea economică precară a societăţii, şi de înmulţirea alarmantă a furturilor de componente de cale ferată. În aceste condiţii, prioritar pe lista Ministerului Transporturilor (principalul acţionar al companiilor) ar trebui să fie (dacă urmăm un raţionament logic), stoparea furturilor care produc găuri imense în bugetul CFR şi redresarea companiei. Declaraţiile recente date de ministrul de resort, Relu Fenechiu, demonstrează, însă, că autorităţile centrale tind să gândească mult mai departe în viitor. Una din afirmaţiile demnitarului face referire la ruta Constanţa - Bucureşti, unde, începând cu mai, durata călătoriei ar trebui să se reducă la două ore. „Am promis că vom avea din nou trenul rapid Bucureşti-Constanţa şi că va face două ore. Vă invit să ne întâlnim în mai, să vedeţi că aşa se va întâmpla”, a declarat ministrul Fenechiu, la o emisiune a unui post central de televiziune. Dacă luăm în calcul faptul că, din cauza atacurilor „magneţilor” durata călătoriei poate depăşi în prezent cinci ore, pentru că angajaţii sunt nevoiţi să verifice siguranţa căii ferate „la pas”, şi că, până acum, nu a fost luată nicio măsură pentru stoparea furturilor, iar regionalele CFR Infrastructură abia prididesc să înlocuiască piesele furate, este destul de greu de crezut că, în numai câteva săptămâni, călătoria se va reduce de la cinci la două ore. De asemenea, ministrul a declarat că va încerca să introducă o politică de low cost şi pe transportul feroviar, pe rutele spre mare. „Să mergem cu 10 lei la mare, un gen de low cost. (...) Vom încerca să studiem politicile low cost din aviaţie şi să vedem dacă nu le putem implementa şi în transportul feroviar de călători”, a mai spus Fenechiu. Pentru un viitor apropiat, ideea este bună şi ar putea ajuta la reîntoarcerea călătorilor care, în prezent, s-au orientat către transportul rutier, însă, până atunci, Ministerul Transporturilor ar trebui să se gândească serios la îmbunătăţirea condiţiilor oferite călătorilor.



12