Trenurile Soarelui vor începe să circule de vineri, în prima etapă într-un format redus, doar până la Constanţa, iar rutele nu sunt mult diferite faţă de anii trecuţi, a anunţat directorul general al CFR Călători, Ovidiu Vizante, cu ocazia lansării programului estival de transport feroviar.
"Trenurile Soarelui vor începe de astăzi să circule, prima dată într-un format redus, cu prelungire doar până la Constanţa, urmând ca din 24 iunie, week-end-ul următor, să circulăm în program complet. Cred că reprezintă o alternativă mai mult decât ok la transportul spre litoral. Două ore şi un pic până la Constanţa zic eu că e un interval acceptabil în transportul feroviar.
Rutele nu sunt mult diferite faţă de anii trecuţi. Ca ore de plecare, sunt gândite să ajungă de regulă în prima parte a zilei din toate colţurile ţării, asta însemnând Satu Mare, Timişoara, Sibiu, Braşov", a spus Vizante.
Potrivit acestuia, preţurile sunt cele de anii trecuţi, nemodificate.
Întrebat ce măsuri au fost luate pe partea de climatizare şi igienă, Vizante a menţionat că "la partea de confort, vorbim totuşi de o flotă îmbătrânită" şi lucrurile nu se pot schimba peste noapte şi probabil nici în următorii 2-3-5 ani.
Nu putem spune de toate, dar principalele trenuri sezoniere vor fi însoţite pentru a asigura funcţionarea instalaţiei de aer condiţionat. La igienă, există contracte încheiate peste tot. Acum mergem la Mangalia să vedem dacă toate pregătirile sunt asa cum s-au raportat făcute. Partea de salubrizare nu ne va crea probleme. Sperăm că nu vom avea probleme", a punctat şeful de la CFR Călători.
Prin programul estival de transport feroviar "Trenurile Soarelui" turiştii vor avea la dispoziţie 40 de trenuri ce vor asigura zilnic legături directe din toată ţara cu staţiunile de la Marea Neagră şi cu Delta Dunării, conformCFR Călători.
Astfel, programul din 25/26 iunie este următorul: 38 de trenuri directe (19 dus/19 întors) şi ramurile aferente care pornesc din principalele oraşe, vor avea ca destinaţie /plecare litoralul românesc, din care 18 trenuri (9 dus/9 întors) au ca destinaţie/plecare Mangalia; 32 de trenuri (16 dus/16 întors) vor asigura legătura din Capitală cu litoralul şi retur (12 perechi din Bucureşti Nord, trei perechi din Bucureşti Băneasa, o pereche din Bucureşti Obor).