În urma lucrărilor de modernizare pe tronsonul de cale ferată Bucureşti - Constanţa, programate să se finalizeze pînă în 2009, călătoriile cu trenul pe această rută se vor transforma dintr-un adevărat coşmar într-o goană nebună cu 160 km/h! Cu toate că o astfel de realizare pare, deocamdată, de domeniul fantasticului, reprezentanţii Companiei CFR Călători susţin că în urma încheierii contractelor de colaborare cu mai multe companii româneşti şi străine, condiţiile de transport se vor modifica radical. Prin intermediul unui proiect estimat la peste 800 de milioane de euro, modernizarea tronsonului Bucureşti – Băneasa - Fundulea va fi executată de firmele Arcada, Vega 93, Terna, Imsat Bucureşti, ISAF Bucureşti, Siemens Austria şi societatea franceză Amec Spie. Secţiunea Fundulea-Lehiu va fi reabilitată de companiile Astaldi - Italia, cea care se va ocupa de refacerea podurilor şi a lucrărilor la infrastructură şi suprastructură, Klearchos G. Routsis şi K. Ourtidis - lucrări civile în staţii, Imsat şi Siemens - lucrările la instalaţiile de semnalizare şi telecomunicaţii, Siemens Austria, Siemens SRL şi SPL Power Lines - lucrări la linia de contact. Reprezentanţii CFR Călători susţin că pe tronsonul Lehliu-Feteşti vor realiza lucrări companiile Arcada, Construcţii Feroviare Oneşti şi West Start din Iaşi, Astaldi, Klearchos G. Routsis şi K. Ourtidis. „Încercăm să luăm cît mai repede şi mai mulţi bani de la Uniunea Europeană astfel încît să-i utilizăm cît mai eficient, pentru a aduce părţi din infrastructura feroviară şi rutieră la un nivel cerut de cetăţenii români şi de standardele comunitare”, a declarat ministrul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, Radu Berceanu. Pe de altă parte, calea ferată Bucureşti-Constanţa face parte din coridorul patru feroviar paneuropean, acest coridor avînd un rol important în legăturile dintre Europa şi Asia. Programate să se finalizeze în următorii doi ani, lucrările de reabilitare pe tronsonul Feteşti – Constanţa necesită fonduri în valoare de 453,6 milioane de euro. Reabilitările altor două secţiuni, Bucureşti – Băneasa - Fundulea, respectiv Fundulea – Lehliu - Feteşti, vor avea loc în intervalul 2007-2010, valoarea totală a proiectului fiind estimată la 366 de milioane de euro.